Ga naar inhoud

uitgedrooogd ? --


lisa&konijntjes.

Aanbevolen berichten

hoihoi.

we hebben een nestje met twee konijntjes dat bij 4 weken al bij de moeder wegmoest vanwege het nieuwe nest dat al kwam.

(allemaal een heel verhaal & ja, we weten dat het niet gezond is...maar het was een ongelukje).

nu hebben we het idee dat ze erg weinig water uit de waterfles drinken...ik lees soms dat het balletje te zwaar zou kunnen zijn ?

tja, een bakje water...daar is mijn probleem. bij 1 konijntje hebben we plakpoep gevonden. dit hebben we vanmiddag helemaal schoongemaakt en zijn er wel een uur mee bezig geweest...^^

maar als ik er nu een bakje neerzet, heb ik toch kans dat ze erin gaan zitten ? en dan heb je nog meer last van plakpoep. lijkt me ?!

of zou het met een hoog bakje wel moeten lukken ?

help*ikweethetechtniet!:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ik er nu een bakje neerzet, heb ik toch kans dat ze erin gaan zitten ? en dan heb je nog meer last van plakpoep. lijkt me ?!

of zou het met een hoog bakje wel moeten lukken ?

Plakpoep komt niet doordat ze in water zitten.. Dat heeft met de voeding te maken..

Ik zou gewoon een bakje neerzetten hoor én het flesje laten hangen.. Controleer regelmatig of het flesje wel werkt, met je vinger tegen het balletje tikken en dan kijken of er water uitkomt.. Je hebt ook bakjes die je aan de tralies hangt dmv een ring (gebruik ik zelf).. Maar ik begrijp dat je nu geen tijd meer hebt om die te halen.. dus nu gewoon ook een bakje neerzetten, dan kunnen ze zelf kiezen waar ze uit willen drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn ze nu? Want als ze nog rond de 4 weken zijn mogen ze niet zo veel bix aangezien ze geen melk meer krijgen. Het is dan niet zo goed voor ze. Groentes moet je ze veel geven (aan laten wennen natuurlijk) Het kan zijn dat ze plakpoep krijgen als ze bix eten, dat is nromaal en het gaat vanzelf weer weg volgensmij (bij mij wel) dus ik denk dat hooithee niet nodig is. Je zou het extra erbij kunnen doen. Er zijn konijntjes die het erg lekker vinden!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plakpoep komt er niet van dat je nijn in het bakje gaat zitten.

Het heeft allemaal met voeding te maken.

Je moet anders wat minder biks gaan geven, en meer hooi laten eten. Of het kan zijn dat je nijn teveel groente krijgt. Een overdosis kan er ook voro zorgen, maar dat zal maar matig voorkomen. Je nijn moet duidelijk meer hooi eten en minder biks, want daardoor komt plakpoep vooral, en ik heb zelf ook een nijn gehad daarmee.

het kan ook zijn dat je erg vaak van biks verwisselt. Jij weet zelf het beste wat er gebeurt en hoeveel je geeft, dus zorg ervoor dat je dat voorkomt.

Biks is niet het hoofdvoer, maar hooi en groente.

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .