Ga naar inhoud

wormenkuur


naomisissy

Aanbevolen berichten

moeten konijnen ook elk jaar een wormenkuur krijgen.?????

mijn konijn is heel erg dun maar zem krijgt heel veel eten kan dat omdat ze wormen heeft??? want elke dag krijgt ze een heel bakje vol en dat is best wel een groot bakje en die is al in de middag op en moet ik haar meestal bij vullen. alles wat doe ze wordt maar niet dikker:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, ga naar de DA. Ik heb hier ook een konijn zitten die afgevallen is terwijl hij gewoon genoeg eet en over een halfuurtje heb ik een afspraak bij de DA. Net als jij vermoed ik wormen. Met een kuurtje panacur zijn ze er zo weer vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel geef je haar per dag en wat voor voer?

Krijgt ze ook groenten of niet?

Ik zou naar de DA gaan, want het is lastig in te schatten wat ze heeft.

Het kan ook liggen aan de nieren, dat ze zo afvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet presies hoeveel ik haar geef 250 gram per dag denk ik ze krijgt gemixt voer. we hebben ook biks geprobeert maar mijn zus heeft ook een konijn en zij wil niet dat haar konijn biks krijgt maar ik denk dat we de vlgende zak bix doen wij hebben altijd 15 kilo zakken!!!

ze krijgt elke dag een stukje paprika, wortel, of appel

maar ze is ook niet meer zo jong!!! ze is 6-7 jaar

naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijgt ze per dag dan? Want dat is belangrijk om te weten.

Krijgt ze ook hooi? Want dat zie ik nergens staan...

En wat weegt je konijn?

Én belangrijk om te weten; waarom denk jij dat je konijn te dik is?

Veel konijnen zijn eigenlijk te dik, maar dit wordt dan als maatstaf gezien, waardoor een konijn wat goed op gewicht is, voor te dun aangezien wordt.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat is wel grappig ff tussen door je ziet op die foto van mijn konijn een knuffeltje liggen die heeft ze al haar helen leven ze legt hem elke dag bij het eten en bij het drinken ze likt hem en gaat er mee door het hok rennen. ze doet net alsof ze een klein konijntje heeft en dat is superrrrr grapig!!!!

moet je ook een sproberen ze vinden het heel leuk onze andere konijn heeft ook een knuffeltje en als die buiten loopt neemt tie hem de hele tijd mee!!!!en dat is een mannetje!!!

ff tussen door want ik zag het op die foto!!! maar gewoon weer door met het vorige onderwerp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg niet dat ze te dik is maar dat ze te dun is!!!

hoe moet ik mijn konijn wegen????

ze krijgt hooi krijgt zo'n 200 gram eten per dag!!!(veel)

ze is 6-7 jaar

naomi

Even goed lezen graag...

Ik zeg ook niet dat ze te dik is.. Ik zeg dat veel konijnen te dik zijn, maar dat mensen dat 'normaal' vinden. Dus een konijn wat goed op gewicht is, wordt vaak voor te dun aangezien.

Je kunt je konijn wegen door haar op een keukenweegschaal te zetten.

Ik vind je overigens erg onduidelijk met je antwoorden... Zou je, als je je konijn weegt, ook gelijk eens kunnen wegen wat je haar precies aan voer geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijgt ze per dag dan? Want dat is belangrijk om te weten.

Krijgt ze ook hooi? Want dat zie ik nergens staan...

En wat weegt je konijn?

Én belangrijk om te weten; waarom denk jij dat je konijn te dik is?

Veel konijnen zijn eigenlijk te dik, maar dit wordt dan als maatstaf gezien, waardoor een konijn wat goed op gewicht is, voor te dun aangezien wordt.

Ik denk dat je een typfoutje hebt gemaakt Danielle, want hier staat toch echt te dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb haar vandaag los gelaten in de tuin omdat ze heel de tijd maar lag maar toen naa een uurtje gaat ze weer leggen moeten ik me daar zorgen over maken of komt omdat ze wat ouder is???? ze rent meestal heel de dag door de tuin maar nu reageerde ze ook niet zo heel erg toen ik het hok dicht dee en ze rent meestal heen en weer in haar hok maar dat doet ze nu ook niet meer?!?!?!?!?

ik hoop dat het gewoon weer normaal wordt ik mis haar geren met haar knuffeltje!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .