Ga naar inhoud

Pluis Bromt Bij Ademhaling!! Hulp Nodig!


xxNijntje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Voskonijntje Pluis bromt als ze ademhaalt. Het lijkt uit haar neusje te komen omdat ze daarmee ademhaald. We zijn er mee naar de dierenarts geweest. Die gaf antibiotica dat we 10 dagen moesten geven. Na 10 dagen was het niet over, we belden en we mochten eht flesje opmaken omdat het nog niet over was. Nu is het flesje leeg en bromt ze nog steeds...

Ik vind dit heel erg omdat dit voskonijntje nog maar iets van 14 weekjes oud is..

Het is geen bacterie die het veroorzaakt, weten jullie wat eht dan wel kan zijn? :frown::unlove:

Voor de rest is ze heel vrolijk, ze eet en drinkt goed en huppelt vrolijk rond!

Koorts had ze neit bij de dierenerts..

aangepast door xxNijntje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat het niet om een bacterie gaat ?

Dat kan je alleen weten als er er onderzoek naar gedaan is (en opgestuurd)

Zoals je beschrijft klinkt het als Snot

Zoek maar eens hier op BB naar het woord; Snot

Snot wordt veroorzaakt door de Pasteurella bacterie en je dierenarts kan je konijn daar op testen.

Overigens kan je konijnen wel genezen van Snot, maar dan moet je dierenarts het goede antibiotica geven waar het Snot bij jouw konijn op reageren gaat.

Wel kan het zo zijn dat je een langere tijd antibiotica moet blijven geven tot je konijn niet meer niest/rochelt..

Overigens kan je konijntje dan ook een vies neusje hebben, veel niezen, natte pootjes hebbne (van het afvegen van het neusje) en ook oogontsteking hoort erbij..

Vraag je dierenarts je konijn te onderzoeken op Snot of de bacterie Pasteurella of zoek anders een goede konijnkundige dierenarts die dit wel wil doen indien je eigen dierenarts geen reden ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het geen bacterie is, waarom is er dan antibiotica gegeven? Dat werkt namelijk alleen bij bacterieen (en sommige schimmels geloof ik), maar neit bij een virus. Als je zeker weet dat geen bacterie is (en hoe weet je dat eigenlijk?) dan heb je je konijn dus onnodig een AB kuur gegeven, wat helemaal niet zo gezond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou terug gaan naar je DA. Ben je er zeker van dat het een DA is met veel kennis van konijnen? Vraag even door op wat ze met je konijn doen, en waarvoor ze haar behandelen.

Als het snot is, is het in ieder geval belangrijk dat het behandeld wordt. Het genezen hier van kan inderdaad heel lang duren, ons konijn is hiervoor zo'n 4 maanden onder behandeling geweest. Lees mijn weblog artikel maar eens door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .