Ga naar inhoud

Even ander voer?


gerjanne

Aanbevolen berichten

ik heb in de garage nog gemengd voer staan maar dat gebruik ik niet meer, want ik geef ze ss voer. Maar nu was het dus op het ss voer, en ik had nog niks anders en dus geef ik ze tot maandag nog even gemengd!, is dit heel slecht? ze krijgen er niet veel van, met een blaadje sla en een stukje wortel.

xx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is inderdaad misschien niet ideaal, maar even moet wel kunnen.. al is het wel belangrijk dat je ze maar een klein beetje geeft en ze echt eerst alles op laat eten voordat je nieuw voer geeft. Verder veel hooi erbij en sla en wortels zijn niet de beste groentes om te geven hoor! tenminste gewone sla niet en wortel met mate... rucola sla kan wel weer prima. Witlof en spinazi en andijvi zijn betere keuzes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn van Gogh heeft daardoor waarschijnlijk darmproblemen gekregen. Wil niet zeggen dat ieder konijn het krijgt.

Als konijnen eenmaal gewend zijn aan vezelrijk voedsel, kunnen de darmen geirriteerd raken door gemengd voer. En ik had ook nog eens SS en HF van de opvang gemengd met gemengd voer.. Dus hou goed in de gaten of hij goed blijft keutelen.

Anders hooi en groenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Danielle al zegt;)

Het zou misschien nog beter zijn om 2 daagjes helemaal geen biks te geven, en vooral veel hooi en groente aan bieden.

Biks staat pas als derde in de voedingsdriehoek, 2 daagjes zonder redden ze best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .