Ga naar inhoud

gewoon een checkup bij de DA


Lies86

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik vroeg me af of jullie je konijn(en) af en toe laten checken bij de dierenarts.

Ik denk dat ik dit opzich wel fijn zou vinden.

Doordat Gerrit geen geluid maakt, heb ik vaak geen enkel idee hoe het met hem gaat.

Hij ziet er prima uit, maakt binkey's en vermaakt zich prima hier in huis.

Maar zo nu en dan heb ik het gevoel dat ik hem hoor piepen, gaat zijn ademhaling niet te snel? Is hij niet te zwaar aan het worden?

Hoe ziet alles in zijn bekkie eruit? Vragen waar ik nu geen antwoorden op kan geven.

Dus vandaar mijn vraag, laten jullie je konijnen checken zonder dat je echt klachten hebt met het beestje?

Is het normaal om dit te doen?

Ik hoor het graag terug!

Groetjes

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden ze 2x per jaar gecheckt door de DA, tijdens de entingen. Volgens mij doen de meeste DAen dit wel. Normaal is dit in het voorjaar (april) en aan het eind van de zomer (augustus, september).

Buiten de entingsdagen check ik ze zelf regelmatig, voor zover dat kan dan. De DA doet het natuurlijk wel grondiger omdat ze de juiste middelen en omdat ze natuurlijk veel meer kennis hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjullie. Dan gaan we dat gewoon doen.

Mag ik vragen wat bij jullie de kosten waren??

En nog een vraagje, Gerrit heeft net Narcis gegeten. Dis is giftig.

Hij heeft 1 blad op, zonder bloem.

Hij dacht vast wat eerder naar de DA te willen ofzo.

Heb hem direct wat selderijlof en een wortel gegeven om hopelijk de narcis zo snel mogelijk weer naar buiten te hebben.

Weet dat ik op moet letten op zijn gedrag enzo, maar zijn er nog meer tips om de evt schade te beperken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet meer precies wat het kost bij ons, ik dacht dat ik zowel in het voor- als najaar ongeveer tussen € 50 en € 60 kwijt was voor beide konijnen, per keer. In ieder geval heeft Nijn in het voorjaar beide entingen gehad, en Minky alleen myx, en in het najaar andersom. Dus het ging in beide gevallen om 2 myx en 1 VHS enting.

Dat over die narcis weet ik trouwens eigenlijk niet... Misschien kun je de DA even bellen en om advies vragen.

aangepast door Laura1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .