Ga naar inhoud

Spikkels keutelt niet...


Martje

Aanbevolen berichten

Hay.

sorry dat ik weer een topic open. maar ik hoop dat iemand me kan helpen...

spikkels heeft sinds gisteravond 6 uur, (sinds ik em bij DA opgehaald heb) niet meer gekeuteld...

hij heeft 2,5 ml dwangvoer gehad vanmiddag. en gisteravond ook een beetje.

ik ga em zo nog 2.5 ml geven.

en als er over een uurtje nog geen keutels zijn dan de DA bellen denk ik? of is er op dit punt nog niks aan de hand?

ik maak me best wel zorgen...

hij drinkt wel uit zichzelf, en is verder wel weer aardig levendig.

please help... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ingreep is nu bijna 24 uur geleden... Hij zou dus langzaam wel weer moeten gaan keutelen ja.

Wat ik persoonlijk zou doen is even contact zoeken met de DA en dit probleem voorleggen en vooral duidelijk maken dat je zo de nacht niet in wilt met hem.

Wellicht kun je een darmstimuleren middel of extra pijnprik komen halen.

Ik heb dat met mijn konijn ook gehad... die had, na het verwijderen van de tanden, ook niet genoeg aan alleen de orale medicatie en heeft nog een keer een tolfedine(pijnstilling) injectie gehad bij de DA.

Na die tweede prik at hij binnen een uur weer als vanouds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zo dwangvoer halen. (mijne is bijna op)

hij drinkt wel goed, en hupst wel heen en weer. de assistente gaat overleggen of ie meer pijnstilling moet.

hij mag over een paar uur weer carprofen drops (pijnstilling)

en moet em om de paar uur dwangvoeren... in de hoop dat et dan weer op gang komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep!! hij doet zn best om zelf voer te pakken:P en met regelmaat succes! alleen de biks nog niet... ;)

hij heeft al zn behoeftes fijn op het fleecekleed gedaan, dus die gaat zo in de was :P

weet iemand misschien of het mogelijk is dat spikkels nu zn ware aard weer terug heeft door de operatie? hij was voor de operatie vrij agressief. maar toen ik em net had was ie aandoenlijk lief. en nu is ie weer net als toen ik em net had... waar ik heel blij mee ben!

ik dacht eerst, et zal de narcose nawerking wel zijn dat ie nu zo liefig is. maar dat is nu toch wel uit zn systeem denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja precies. dat leek mij ook. dus de castratie zal het niet zijn.

Ik heb hem vanavond bij me op de bank gezet, als soort ultieme test. kijken wat ie deed. en hij ging net als voor de agressieve spikkels te voorschijn kwam lekker liggen!

(Spikkels vond het voorheen altijd heerlijk om zoveel mogelijk aandacht te krijgen, en dus lekker met mij voor de tv te hangen ;) )

Ik doe wel voorzichtig/rustig met em. hij is tenslotte pas geopereerd. maar heb niet de indruk dat dat em tegenhoud :P

Ik heb super schattige foto's van onze tv avond. zal zo even topic in fotohoekje maken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .