Ga naar inhoud

Voor de zekerheid?


XxpipjexX

Aanbevolen berichten

Maar pijnstillingsspuitje vind i kvaak een erg kleine mondstuk hebben o mer ook dwangvoeding mee te geven.

Je kunt eventueel ook een papje maken van de biks en water of te dwangvoeden. EN haa lkruiden/groente/fruit in huis wat hij heel lekker vind.

Hooithee werkt ook vaak erg goed. (hooi laten trekken in gekookt water en dan af laten koelen) eventueel niet in een flesje maar op een opdiep schaaltje om het makkelijk te maken voor hem om te drinken. Zie de hooithee als ee nsoort van boullion wat mensen vaak drinken als ze hee lziek zijn. Vervangt niet het eten maar je krijgt toch voedingstoffen etc binnen.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de spuitjes niet zelf kopen. Als je bij de DA dwangvoeding koopt, zullen zij je spuitjes meegeven. Ik heb vorige keer verschillende maten meegekregen om thuis gewoon te proberen welke het beste werkte bij onze Monkie.

En inderdaad: olvarit wordt ook wel aangeraden. Sommige konijnen vinden dat erg lekker, Monkie helaas niet. Heb heel wat witte handdoeken met érg veel oranje vlekken :lol: (maar dat waren toch al de konijnen-handdoeken ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voorste stukje eraf knippen werkt erg goed :)

Maar een spuitje van bijv. 0,5 is inderdaad wel érg klein, schiet niet op.

dat bedoel ik. Mijn zus werkt in een apotheek dus ik heb zelf een kleine collectie spuitjes liggen voor dwangvoeding te kunnen geven.

Al heb i khet na castratie van een ram niet nodig gehad gelukkig.

Ik heb overigens het liefst een iets langer neusje om het beter in het bekje te krijgen. Dan kunnen ze hun tandje op het neusje van de spuit zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooithee werkt ook vaak erg goed. (hooi laten trekken in gekookt water en dan af laten koelen) eventueel niet in een flesje maar op een opdiep schaaltje om het makkelijk te maken voor hem om te drinken. Zie de hooithee als ee nsoort van boullion wat mensen vaak drinken als ze hee lziek zijn. Vervangt niet het eten maar je krijgt toch voedingstoffen etc binnen.

Dat hooithee, helpt dat goed? Ik bedoel, de vezels gaan verloren, maar blijven er dan wel andere nodige voedingstoffen over? (ik ben gewoon nieuwsgierig hoor!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, niet experimenteren, gewoon lekker wortel kopen. Heb hier ook een potje in de kast staan voor de zekerheid. Wat betreft hoeveelheid, soort spuitjes etc, misschien is het fijn om dat gewoon aan de DA te vragen. Hij/zij kan je alles rustig uitleggen en misschien voordoen hoe je het het makkelijkste aan kan pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat hooithee ook stimuleerd o mte gaan eten. Ze krijgen dan in ieder geval smaak binnen en bij mij hielp/helpt het elke keer naar een zware ingreep om ze weer snel aan eht eten te krijgen. Ook het natgemaakt hooi waarvan ik de hooithee maak vinden ze lekkerder dan het droge hooi. Ik denk omdat het sterker ruikt. (ik dacht dat Tinka van Suzimoo dit van de week ook had, vandaar dat ik er ook weer aan dacht)

Hoe het voedingswaarde technisch zit weet ik ook neit.

Dat wortelhapje krijg ik hier bij niemand erin eigenlijk maar dat verschild per konijn natuurlijk.

Ik geef hooithee op een schaaltje (waar je normaal theezakjes op legt), peterselie want dat is eetlust opwekkend is me verteld.

En SSjunior mij nervaring is dat ze daar eerder aan beginnen te eten dan aan de normale SS.

Als dwangvoeding gebruik in een papje van die SS Junior en water. Moet ook nog een zakje SS recovery hebben maardat vinden ze neit zo lekker als het zelf gemaakte papje van SS met water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .