Ga naar inhoud

Castratie goed verlopen!!


Sofie**

Aanbevolen berichten

Deze morgen was het voor mijn Knaagje ook van dattum!

Om 9u mocht ik ze binnenbrengen in de dierenkliniek van Merelbeke.

Eerst onderzocht door de studenten en toen kwam de da binnen die me goed vertelde wat er ging gebeuren.

Nu krijg ik net een telefoontje van de da dat alles super verlopen is en dat Knaag al aan het bijkomen is. OEFFF!!! Gelukkig maar!:party:

Ze had reeds een goed ontwikkelde en al een beetje opgezwollen baarmoeder en een kleine cyste op de eierstokken. Het was dus nodig zei de da.

Deze middag tussen 15 u en 16 u mag ik ze ophalen, tegen dan zou ze al goed moeten bekomen zijn.

Haar hokje staat klaar in de koele berging met doeken in.

Iemand nog tips wat ik kan doen om het haar wat aangenamer te maken?

Binnen de hoeveel tijd moet ze zeker terug beginnen eten? Ik heb hier nog een zakje Critical Care staan voor de zekerheid.

Een update volgt wanneer ze terug thuis is.

Groetjes

Sofie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De da is al mijn lijstje aan het opmaken met to do's! Ze krijgt zeker pijnstilling mee wist de da me te vertellen. Is het nu nog geen 15u????? :-)

Wipke doet nu helemaal alleen een middagdutje terwijl ze dat normaal altijd samen doen, lekker in elkaar genesteld. Ik laat hem deze middag als ze thuis wat bekomen is al eens in dezelfde ruimte zodat hij toch weet dat hij zijn vriendinnetje niet kwijt is he! Ik laat het hok openstaan en zo kan hij zelf beslissen of hij bij haar gaat of niet. Zou niet willen dat er ruzie ontstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let je wel goed op dat het niet te koud is voor haar? Na een narcose kunnen konijnen zichzelf niet goed op temperatuur houden.

Bij mij stond ze in de woonkamer en dat was echt heerlijk voor haar, terwijl Gijs hier echt oververhit raakte. Ik bedoel maar... hou een beetje haar oortjes in de gaten, aan de oortjes kun je wel voelen of ze warm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update!

Knaagje stelt het goed, medicijnen uurtje geleden gegeven.

Nu net wat dwangvoeder gegeven (bikspapje) want ze had nog niks gegeten. Was ze gek op, ze heeft 2 volle spuiten gegeten! Voor de rest maakt ze het goed! Ze is Alert en huppelt in het hokje rond. Gaat goed volgens mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud was jouw konijntje? Die van mij had nl. ook al een aangetaste baarmoeder toe ze werd geholpen en was toen nog geen twee. Ik heb mijn voedster toe een nachtje moeten dwangvoeren omdat ze eerst niet at, maar na een paar dagen was ze al bijna weer de oude. Op de hechtingen na dan. Als ze al lekker rondhuppelt zal het vast goed gaan! En inderdaad, pijnstilling is heel belangrijk, dat maakt soms of een konijn eet of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, ik weet het niet meer, ben bezorgd! Ze wil niet eten, enkel een paar appelchipjes wil ze wel opeten maar moet ik daar nu blij om zijn? Ze is wel levendig en als ik ze uit haar hokje laat dan huppelt ze wel rond. Maar alles van eten staat bij haar, andijvie, biks, bikspapje, zonnebloempitjes, wortel, witloof en nog wil ze niet eten. Ze heeft 3 uur geleden haar pijnstilling en ab gekregen. Iemand raad of advies what to do?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Alles gaat goed met haar! Ze eet terug goed en heeft haar vriendje terug bij zich, ze liggen languit elkaar te likken en te knuffelen. Haar keuteltjes hebben nog steeds niet de vorm die ze moeten hebben, ze zijn eerder klein en zijn niet rond. Maar ze keutelt toch en daar ben ik blij om. Het heeft lang geduurd eer ze terug begon te eten, ik kon m'n geluk niet op toen ze een takje peterselie at. Voor haar medicijntjes laat ze zich makkelijk doen, Metacam smaakt nogal zoet dus likt ze dit lekker op. Hoe lang heb jij pijnstillers en ab gegeven.

Ze is dus ook geopereerd door Dr. Meulemans, een lieve mevrouw die heel veel uitleg gaf. Ze was echt lief tegen mijn beestje! 'Juffrouwtje' noemde ze haar! Ze was al heel levendig toen ze wakker werd, maar viel thuis een beetje in een dipje! Kreeg ook haar tel nummer mee voor de zekerheid! Goed meegevallen dus, het eerste bezoekje aan de dierenkliniek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze zitten samen in de berging met het raam open en zonder verwarming. Ik heb in het hok ook wat geperste strokorrels gelegd en wonder boven wonder doen ze daar hun behoefte op. Ik vind zelden een keuteltje of plasje op de grond. Ze mogen vrij rondlopen, gisteren al een kabel doorgebeten, beetje onoplettend geweest maar gelukkig zat hij niet meer in het stopcontact! Hopelijk keert de zindelijkheid terug eens ze terug buiten zitten want Knaagje liet het echt overal vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .