Ga naar inhoud

Pip en Charlie eten niet/weinig


Susanne22

Aanbevolen berichten

Hoi!

Al sinds gisterochtend eten allebei mijn nijnen slecht... Normaal worden ze helemaal gek als ze horen dat ze brokjes krijgen, maar nu lieten ze de brokjes gewoon liggen... Laat in de middag lagen ze er nog! Ook hun groente aten ze met heel veel moeite op... En gisteravond voordat ik naar bed ging gaf ik ze weer wat brokjes, en toen was het weer geen feest voor ze...

Ik dacht: ach, zo'n dagje heeft iedereen wel eens.. Maar het hooi eten ze niet, nu vanochtend weer geen brokjes gegeten...

Wat kan er zijn? Ze zijn wel blij, ze zitten nu weer aan hun kartonnen doos te knagen en ze waren net aan het rennen.. Ook poepen ze en plassen ze, maar niet zoveel als normaal dus, omdat ze ook minder binnen krijgen...

Kan het komen doordat ze zo van het karton eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb net wat witlof geprobeerd, maar het gaat weer niet van harte.. Ze eten het wel hoor! En t toiletje ligt weer vol met poep en plas...

Zou het toch verstopping kunnen zijn, ik heb namelijk t idee dat Pip een beetje met haar kont omhoog gaat liggen zo heel af en toe... Ik weet niet of dat ergens mee te maken heeft.. Raar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moeten altijd alarmbellen gaan rinkelen als konijnen duidelijk minder gaan eten of stoppen met eten. Een bezoek aan een konijnkundige DA is dan ook zeker verstandig.

Als Pip raar ligt met haar kont om hoog, zou dat een teken van pijn kunnen zijn.. Bijv. bij gas.. Dan hebben ze pijn en nemen ze vreemde houdingen aan om deze pijn te verlichten. Dan liggen konijnen inderdaad wel eens met hun kontje omhoog.

Hoe zien de keutels er uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een afspraak gemaakt bij de DA.

Ze hebben net gewoon witlof, komkommer en hooi gegeten.. Ook poepen ze gewoon en plassen...

Misschien hebben ze me horen zeggen dat ze naar de DA moeten, haha..

Ze rennen ook achter elkaar aan, en hun buikje voelt niet hard of zacht.

De DA zelf dacht aan haakjes aan de kiezen, maar dan eten ze toch juist niet omdat het pijn doet? Zo ziet het er niet uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .