Ga naar inhoud

te dik


noemsi

Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat mijn rammetje een beetje te dik aan het worden is. Niet dat hij heel dik is ofzo maar als ik naar hem kijk ziet hij er wat molliger uit dan eerst.

Hij zit echter samen met 2 dames die nog wel mooi op gewicht zijn.

Met zijn drieen geef ik ze 150 gram biks per dag en een bak met groenten (en hooi natuurlijk).

Zou ik de hoeveelheid biks moeten minderen of het gewoon zo laten.

Het zou namelijk ook kunnen zijn dat hij een wat dikker vachtje heeft doordat het nu wat kouder is in de kamer.

Wat is een oplossing. Niets doen of toch voer minderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies hoeveel hij weegt. Ik krijg hem niet op een weegschaal (dan gaat hij spartelen en rent hij weg). Zal ongeveer rond de 2 kilo zijn.

Ik kan zijn ribbetjes nog wel redelijk voelen.

Hij is nu denk ik ook niet niet te dik. Maar ik merk wel dat hij ietsies dikker is geworden. Qua uiterlijk dan. Ben bang dat hij te dik gaat worden als ik niets verander.

Maar ja misschien zie ik wel spoken. Omdat de dames zo slank zijn in vergelijking met hem.

aangepast door noemsi
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik kwam erachter dat wuppie dus de slankste niet meer is. Ik had dit al opgemerkt, maar de laatste tijd viel het me nog erger op zeg maar. De ribbetjes kan ik niet goed voelen, de ruggengraat wel, maar ik heb me laten vertellen dat dat er niks mee te maken heeft. Ze krijgt ook een wam. Een schattig gezicht en ik weet dat het in de genen kan liggen, maar ik ben toch een beetje bang dat ze dalijk een dik propje wordt :)

Ze krijgt nu de helft minder brokken. Geen snoepjes. Wel meer groenvoer en natuurlijk hooi. Ze krijgt genoeg beweging want ze scheert de kamer door. Kan ik hier nog meer aandoen? Had gehoord dat brokken bijvoer is, maar om het nu helemaal af te schaffen vind ik ook zo sneu.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .