Ga naar inhoud

Dichtgeplakt Neusje


Niesuh

Aanbevolen berichten

Mijn Nijnie Droopy is sinds 2 dagen erg rustig en gisteravond ontdekte ik dat ze moeilijk ademde.

Haar neusje zat helemaal dichtgeplakt, zodat ze bijna geen adem meer kreeg. Omdat alles zo dichtgeplakt zat heb ik met lauw water het geprobeerd weg te weken en na een halfuur is het eindelijk gelukt en ademt ze al een stuk beter.

Haar oogjes waren gewoon schoon en ze plast en poept ook normaal.

Toen ik vanochtend ging kijken was haar neusje nog netjes open en gewoon schoon.

Ze doet al een heel stuk levendiger dan gisteravond maar nogsteeds niet zoals normaal...

Heeft iemand een ideetje wat dit kan zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarmee zat haar neusje zo dicht? Waren het meer korstjes, of was het opgedroogd snot?

Heb je vaker zoiets bij haar opgemerkt?

Als haar neusje echt dicht zat, kan ik me voorstellen dat ze lastig ademde. Ik zou het even heel goed in de gaten houden en voor de zekerheid even langs een konijnkundige DA gaan, zodat je zeker weet wat ze heeft en het niet erger kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het leek meer op opgedroogd snot, want toen dat eenmaal wegwas zag haar neusje er weer helemaal netjes en schoon uit..!!

Het is wel zo dat het supererg plakte..

Dit is de eerste keer dat ik dit bij haar opmerk..

Ik wil inderdaad nog even langs de dierenarts..maar je zal altijd zien dat dit soort dingen in het weekend gebeuren..:@

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het opgedroogd snot was, zou ik sowieso na het weekend naar de DA gaan...

Als ze echt snot heeft kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn; hoe sneller je het behandeld, hoe beter het te genezen is. Snot is vaak nl. heel hardnekkig bij konijnen. Nijn heeft er een behandeling van een maand of 4 voor gehad voordat het helemaal weg was.

Vraag je DA even of hij een kweekje maakt, dan kan hij zien of het echt om snot gaat en dan kan het, zo nodig, gericht behandeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .