Ga naar inhoud

Na castratie...


nathaliekuh

Aanbevolen berichten

pottertje is dus gecastreerd nu en alles is helemaal goed gegaan. echter meneer weigerde dus op het handdoekje te plassen en ging daar dan ook nog altijd in zitten zucht. had ook nog wat diaree (denk door de pijnstillers) dus kontje ziet er beetje vuil uit en mener krijgt het zelf nu dus ook niet echt goed schoon. Hechtinkjes zijn er nu uigehaald maar nu is de vraag kan ik hem nu gewoon even met het kontje in een teiltje water zetten om het te wassen of kan ik beter nog even wachten?

de dokter zei dat het er goed uitzag kwa wondjes maar toen ze de hechtinkjes eruit haalden enzo zag ik toch nog een beetje bloed dus ik weet niet of het kwaad kan als ik hem even het kontje was...?

kan ook zo moeilijk de rommel eraan laten zitten denk ik.. zit er mijn inziens al te lang omdat ik niet durfde vanwege de oplosbare hechtinkjes...

en kan ik hem nu gewoon weer zijn gewone bodembedekking geven en weer gewoon hooi in het hokje leggen? want uit het balletje eet hij niet graag hooi, af en toe eens een klein beetje maar hij vind het volgens mij maar niks....

iemand enig idee of ik dat nu veilig kan doen?

bij voorbaat dank.

aangepast door nathaliekuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst fijn dat het met de castratie goed is gegaan!

Maar wanneer is hij precies gecastreerd? Is hij al lang aan de diaree? Wanneer heeft hij voor het laatst pijnstillers gehad?

Als het toch nog niet helemaal genezen is dan zou ik alleen met een vochtig washandje het ergste eraf halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is nu bijna 2 weken. diaree was alleen de eerste 3 dagen. en tussendoor nog eens een keer een dag een beetje. maar na een dag of 3 ben ik met de medicatie gestopt heel voorzichtig. gewoon gekeken hoe hij reageerde maar was zo levendig enz dat ik het maar heb laten gaan, en dus niet meer heb gegeven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het hooi best alweer in zijn hok leggen. Als de dierenarts de hechtingen heeft verwijderd dan zal de wond goed genoeg dicht zijn lijkt mij. Misschien was het bloed gewoon van de plek van de hechting zelf, dat kan natuurlijk als het eruit gehaald word. Heeft de dierenarts niks gezegd dat hij weer op zijn gewone bodembedekking mocht? Na 2 weken lijkt me,moet dat makkelijk weer kunnen. Wat zijn kontje betreft zal ik hem nog niet in een teiltje zetten,maar gewoon met een vochtig washandje beetje schoonmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is nu bijna 2 weken. diaree was alleen de eerste 3 dagen. en tussendoor nog eens een keer een dag een beetje. maar na een dag of 3 ben ik met de medicatie gestopt heel voorzichtig. gewoon gekeken hoe hij reageerde maar was zo levendig enz dat ik het maar heb laten gaan, en dus niet meer heb gegeven..

Dat vind ik best wel vroeg.... had je alleen pijnstillers of ook AB? Want als je AB had, had je de kuur eigenlijk af moeten maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik had alleen pijnstillers gekregen van de DA. Hij zei 3 tot 4 dagen. heb hem dus 3 dagen gegeven en dag 4 gewoon gekeken hoe hij was. Ik had zoiets als ik het niet vertrouw dan geef ik ze direct maar ging alweer helemaal goed. Heb hem inmiddels weer wat hooi in het kooitje gelegd en hij was er al gretig van aan het eten. Blijkbaar heeft hij dat toch wel gemist om daarin te wroeten en graven en doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .