Ga naar inhoud

Kruidenhooi , mmm


jordi

Aanbevolen berichten

Haha ,

Ik winkel in de Euroshop omdat ik stiften nodig had voor te schrijven op m'n whitebord . Zie ik kruidenhooi liggen met wortelvlokken in de dierenafdeling , besluit dus om een zak mee te nemen , koste maar 2,45 voor 500 gram .

Dus kom ik thuis geef ik dit direct in Sammie's nieuwe hooiruif , begint ie direct te eten , kom ik terug , is de hooiruif afgebroken en al het hooi op sammie en eet hij er zo van , kon m'n lach niet inhouden :P .

Ook bij luna in het hooiballetje begint ze er heel aan te trekken om veel in eenkeer te hebben... blijkbaar valt het echt in de smaak !

Nu was m'n vraag ook nog , hoeveel kruidenhooi geef je best ? Ik geef zeker nog gewoon hooi erbij ... 1 hooibolletje met kruidenhooi en dan zo'n hooiruifje van een binnenhok met gewoon hooi . Bij sammie gewoon een handje kruidenhooi , en dan gewoon hooi..

De samenstelling van het kruidenhooi is :

per 100 gram :

- eiwit 14,5 g

- ruw vet 4,0 g

- ruwe vezel 28,0 g

- ruwe as 10,5 g

Is dit gezond ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef dagelijks een paar keer een flinke pluk, als het zo goed als op is vul ik het weer aan.

Ik heb trouwens meestal kruidenhooi met kamille, brandnetel en wilde roos.

Die met stukjes gedroogd wortel niet te vaak omdat ze anders naar mijn idee teveel wortle binnen krijgen.

De appelhooi haal ik zelf de stukjes appel uit zodat ik dat ook zelf in de hand heb hoeveel ze daarvan binnen krijgen, het hooi zelf zijn ze ook gek op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .