Ga naar inhoud

Hooi Flamingo


meroke

Aanbevolen berichten

Normaal gezien heb ik kruidenhooi van Tom&Co, maar in nood ga ik wel eens naar Aveve. Het hooi dat ik van daar mee breng eten ze echt niet graag. Nu zag ik ginder een andere soort liggen van het merk Flamingo. Er waren 2 soorten, met mais & wortel.

Op het eerste zicht leek het mij niet echt goed maar heb er toch een zakje meegenomen omdat ik anders zonder hooi zat.

De twee zijn verzot op het hooi! Als ze groenvoer aan het eten zijn en ik vul hun hooi bij, laten ze zelfs hun groen staan om eerst hooi te eten.

Er zitten redelijk veel stukjes wortel in maar die geef ik niet allemaal omdat ik denk dat het te zoet is. Ik haal de stukjes wortel eruit en bewaar ze om eens te geven als snoepje :mdr:

Toch blijven er kleine stukjes wortel in zitten (wel weinig). Zouden jullie me aanraden om dit hooi niet meer te geven omwille van de wortels? Verder staat dit op de zak van het hooi, is dit goed?

Voedingswaarde per 100gr: ruw eiwit 14,5g, ruw vet 4,0g, ruwe celstof 28,0g, ruwe as 10,5g

Het is verder ook vrij duur, ik betaalde 3,3€ voor een zakje van 500gr. Met mijn normale zakjes van 500gr doe ik net 1 week, dit flamingo hooi zal zoals ik het nu zie maar 3-4 dagen mee gaan... dus ze vinden het echt lekker.

post-2474-1392287707989_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwestie van de voedingswaarde weet ik niet veel. Maar wat ik wel weet is dat ze bij mij ook dol zijn op dat kruidenhooi! Heb ook ooit eens hooi van Aveve in huis gehaald. Moesten ze niet hebben hoor! Nu probeer ik het te mengen met het kruidenhooi, maar helaas ze halen er enkel het kruidenhooi uit en de rest blijft liggen. Bij ons in Aveve maar 1 soort hooi spijtig genoeg!

Als er bij mij wortels tussen zitten op het moment dat ik ze geef laat ik die er gewoon tussen zitten hoor! Die gaan er natuurlijk als eerste uit! Ik zou niet daarom stoppen met dat hooi, nu heb je eens hooi gevonden dat ze eten dus ...

Maar is inderdaad redelijk duur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .