Ga naar inhoud

Shock? Ik in ieder geval wel


Cynthia

Aanbevolen berichten

Ik zit op het moment in een discussie/ruzie met mijn vriend.

Een vriendin van hem had een konijn en een kat. Nu had de kat het konijn vorige week in zijn nek gebeten. Het konijn is er de volgende ochtend aan overleden. Ze zijn niet naar de dierenarts geweest "want het was al avond" en "ja, hij had toch geen pijn want hij was aan het trillen dus was hij in shock, dus hij is rustig doodgegaan"

Dit gaat er bij mij niet in. Nou moet ik zeggen dat ik niks weet van konijnen in shock, maar in mijn ogen heeft het dier de hele nacht geleden en is langzaam en waarschijnlijk ook pijnlijk doodgegaan.

Het erge is dat ze weer een nieuw konijn wil nemen.

Als er een op het moment in shock is, ben ik het wel. Kan iemand me wat meer vertellen over een konijn wanneer het in shock is en de gevolgen daarvan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:surprised:Volgens mij is het konijn doodsbang geweest vooral, dan gaan ze vaak zitten trillen.... Of ze in shock kunnen zijn weet ik niet...

Wel weer een typisch voorbeeld van mensen die een konijn zien en behandelen als een tweederangs (huis)dier... :frown:

aangepast door chantal40
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aahhh wat ontzettend zielig.

Ik weet ook niet of je een kat 100% kan vertrouwen met een konijn. Ik zou het in ieder geval echt nooit durven. Het blijven toch jagers.

Ach het arme diertje, ik vind het echt zo zielig.

En dat ze dan ook weer een "nieuwe"nemen. Straks herhaalt dit zich gewoon weer. Bah, sommige mensen gedragen zich echt zo belachelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijdens shock voelt een dier inderdaad minder pijn ja, maar dat betekent niet dat het diertje niet geleden heeft. Shock is heel stressvol, en een dier kan zich er goed ziek van voelen, trillen, duizeligheid misselijkheid en wie weet wat een dier nog allemaal ervaart. ik vind het dus ronduit zielig dat ze niet met hun konijn naar een DA zijn gegaan. Dat ze er vanuit gaan dat het diertje er toch wel aan overlijd vind ik nog wel begrijpelijk, maar dan verlos je hem of haar toch uit zijn/haar lijden en laat je het inslapen?

mijn katten kunnen ook wel bij de konijnen komen en natuurlijk ben ik me er van bewust dat het ooit fout zou kunnen gaan. in al die jaren dat ik konijnen en katten samen heb gehad (het ging om dezelfde katten als die ik nu heb, maar niet om dezelfde konijnen) is er nooit iets misgegaan, maar het zou wel kunnen gebeuren.

Maar als dat gebeurd dan ga ik zeker wel met het dier naar een DA hoor, shock of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, mijn kat komt ook wel bij de konijnen, maar altijd alleen als ik erbij ben. Nu lopen de konijnen zoiezo alleen los als ik erbij ben, dus tsja.

Ik zei het ook al: zoiezo DA bellen, je kan toch wel bedenken dat iets als een dierenarts ook wel een noodnummer heeft. Of volgens mij moet je hier gewoon naar het gewone nummer bellen en wordt je dan doorgeschakeld naar de dienstdoende dierenarts. In ieder geval waren er 2 opties geweest: 1. Het konijn had gered kunnen worden. En 2. Het dier had ingeslapen kunnen worden in plaats van door de nacht heen te lijden.

Ik vind het nogal een domme actie. Maargoed, dan ben ik natuurlijk weer de zeikerd die zich aanstelt als het om diertjes gaat en denkt alles beter te weten. Juist ja..

Wij zijn ook eens middenin de nacht met een cavia naar de dierenarts gegaan om haar in te laten slapen.. Overdreven? Kwestie van mening dan maar he.. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .