Ga naar inhoud

Ziek konijn... gas?


Resii

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik maak me zorgen om pluis.

Vanochtend heeft ze volgens mijn vader nog gewoon biks gegeten, ze dook met haar kop meteen de bak in, zoals hij het zegt :P.

Toen ik vanmiddag merkte dat ze niet echt zin had in haar peterselie vond ik dit niet echt raar (ze heeft wel nog peterselie op), dat heeft ze wel vaker niet zo omdat ze dan net ligt te slapen.

Pas toen ik om aan kwam lopen met een klein stukje sinaasappel (favo hapje) en ze reageerde niet eens wist ik dat het mis was.

Ik heb haar nog uit het hok gehaald om los in de kamer te lopen, maar ze ging alleen maar onder een stoel zitten, heb haar dus weer terug gezet in het hok.

Het is eigenlijk steeds erger geworden... ze ligt onrustig te draaien in haar toiletje, ademt sneller, oogjes half dicht... ze heeft duidelijk buikpijn.

Ze wil niks eten, niks drinken, alleen met rust gelaten worden. Van wat ik hier lees komt het overeen met gas. Ik heb al geprobeerd haar buik te masseren maar dat vind ze niet prettig.

Morgen ga ik natuurlijk zo snel mogelijk met haar naar de dierenarts.

Maar wat kan ik nu doen, ook vannacht, voordat ik daar terecht kan?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer een DA te bellen, vanavond nog.

De meeste dierenartsen hebben gewoon een avondDA die altijd bereikbaar is.

Keutelt je konijn nog? Zoja, hoe zien die keutels eruit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze poept idd nog, overdag nog goed...

nu wat minder maar nog wel. Keutels zien er normaal uit.

De konijnkundige da hier in de buurt is er morgen pas weer. De andere dierenartsen hier hebben de ballen verstand van konijnen, dat is het probleem. Inenten was nog te moeilijk.

Heb haar metacam gegeven was ik nog vergeten te vertellen. Ze eet nu wortelgroen en af en toe een biksje, en is net zo druk als normaal. Maarja, dat doet de pijnstiller dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we hebben een rare nacht gehad...

Ze is duidelijk opgeknapt van de pijnstillig. Iets te opgeknapt naar mijn mening, ze vond het nodig om op haar vriendin te gaan rijden en ze hield maar niet op....

Verder deed ze gewoon normaal, zoals ik haar ken.

Ze begon weer flink te eten en te drinken uit zichzelf.

Vannacht ben ik een aantal keren gaan kijken. Er lagen zoooooo veel keutels!! Had zoiets echt nog nooit gezien. En dat terwijl ze dus gewoon door de dag heen nog gekeuteld had.

Blijkbaar heeft er dan toch iets vastgezeten.

Ze is nu haar drukke zelf, zoals ik haar ken. Heb haar dus ook geen pijnstiller meer gegeven, ze geeft duidelijk aan dat het niet meer nodig is. Ze heeft haar biksjes op, en staat weer te schooien om eten, drinkt goed.

Ook voelt haar buikje veel beter aan dan gister, weer normaal.

Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn?

Ze was gisteren echt zo ziek....

Ik ben enorm blij dat ze er weer bovenop is hoor, daar niet van.

Maar ik ben wel benieuwd naar wat het nu was.

Ik hou haar vandaag iig nog goed in de gaten, ik blijf thuis vandaag.

Als ze ook maar iets anders gaat doen ga ik alsnog naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je dit zegt sennepenneke.

Pluis verhaart zelf namelijk niet zo, maar haar maatje wel heel erg... en die wast ze heel veel! Ik vind idd wel eens wat keutels aan elkaar, geen hele kettingen, maar 2 of 3 aan elkaar meestal..

Dus het kan goed zijn dat het idd een beginnende verstopping was.

Ik ga eens even googlen op prozyme, kijken wat het is...

Kan het kwaad om dit te geven of kun je dit altijd geven als ze in de rui zijn..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het altijd als ze in de rui zijn, Cookie heeft namelijk 2 keer een verstopping gehad waarvan 1 keer een serieuze dus ik neem het risico niet dat dat weer gebeurt.

Denk niet dat ik mag linken maar ik bestel het altijd op konijnen.nl

Ik vind overigens ook nooit echte kettingen hoor, maar 2 keutels aan elkaar en dat is toch wel een teken dat je moet gaan oppassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .