Ga naar inhoud

Castratie met 3 maanden mogelijk?


Ilovebunny's

Aanbevolen berichten

Stimpy moet binnenkort gescheiden worden van Smokey omdat ze bijna 3 maanden zijn.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een castratie al mogelijk was vanaf 3 maanden maar ik heb twee dierenartsen gebeld en die castreren pas met 5 maanden. Hoe zit dit nu eigenlijk?

En weet iemand dan een dierenarts die wel met 3 maanden castreerd in de buurt van Arnhem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 weken en scheiden hé...geen 3 maanden...dat is op het randje.

Met 12 weken kan je idd laten castreren,mits het niet om een echte dwerg gaat. Ivm narcose is het veiliger als de ram minstens 1 kg weegt.

Mijn ram is met 12 weken gecastreerd, aan 1,5kg. Nog even verder bellen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ebbe wordt vrijdag gecastreerd, hij is dan net 15 weken jong.. Het is een zoontje van een niet-raszuivere FH en een wel raszuivere FH.... Ik ga hem weer koppelen aan z'n mama..

Toen Ebbe 11 weken werd heb ik hem in een apart hok gezet tegen het hok van Gos aan (dubbele tralies).. Nu had ik hier gelezen dat als ze elkaar kunnen zien, ruiken etc. maar niet bij elkaar kunnen, dat dit agressie opwekt.. Dit idee had ik niet, ze keken nauwelijks naar elkaar om maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en uit het zicht van elkaar gezet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou mijn konijnen morgen laten castreren , ik dacht dat ze 3,5 maand waren maar ze zijn 14 weken dus net iets meer dan 3 maanden .

Vandaag belde de DA om te zeggen dat ze het verstandiger vinden om te wachten , ook omdat de konijnen stabieler zouden zijn met de narcose als ze iets ouder zijn ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu had ik hier gelezen dat als ze elkaar kunnen zien, ruiken etc. maar niet bij elkaar kunnen, dat dit agressie opwekt.. Dit idee had ik niet, ze keken nauwelijks naar elkaar om maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en uit het zicht van elkaar gezet..

Dit is per konijn verschillend.

Er is niet specifiek 1 koppelmethode dat werkt.

Per konijnstel moet je even inschatten welke koppelmethode het beste op hen van toepassing is.

Je schrijft dat jouw konijnen niet naar mekaar omkeken & er dus geen problemen mee hadden om naast mekaar te staan.

Negeren is een vorm van accepteren in konijnentaal.

Jij zou dus gerust de konijnen naast mekaar kunnen zetten om ze kennis te laten maken.

Maar de keus is natuurlijk aan jou, jij moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt :)

Pumbaa & Zazou heb ik ook kennis laten maken voor hun koppeling.

Hun kooien hebben 2 weken naast mekaar gestaan & heb ze om de dag gewisseld van hok.

Hun koppeling verliep lekker rustig & is geslaagd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ja en moet ik de hokken naast elkaar zetten of kwel ik ze dan alleen maar. Ik vind het zo zielig dat ze nu apart moeten!

Je mag de hokken gerust naast mekaar laten staan :)

Maar zodra je merkt dat de 1 zich feller gaat gedragen naar de ander toe, moet je ze in een apart ruimte van mekaar zetten.

Pumbaa & Zazou hebben in het begin met hun kooien ook naast mekaar gestaan.

Bij mij heeft dit de koppeling gevorderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .