Ga naar inhoud

Sammie is weer ziek


Manon73

Aanbevolen berichten

Om 12.00 mag/kan ik bij de da komen.

Ze eet niet meer en ligt alleen maar sloom in haar wc. Sinds vanmorgen geen 6.15 geen keutels en waarschijnlijk al eerder maar dat kan ik niet zien omdat ze samen zit met Benno. Benno mag sinds 6.15 niet meer in het boven hok.

Ik heb haarr hele dunne dwangvoeding gegeven. Eigenlijk meer voor het water maar dan met een beetje vezels. Ik heb haar gemasseerd en haar gedwongen om te lopen. Dus echt steeds een duwtje geven zodat ze een stukje loopt.

Gisterenochtend heb ik haar nog als normaal zien eten.

Ik tel de minuten echt af...was het maar 11.45 dan kon ik met haar de auto instappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat jammer zeg! Hopelijk komt ze er weer goed vanaf! Veel succes voor zometeen en sterkte!(als je de titel zo zie met het woordje 'weer'). Eet ze ook niet als je haar ermee pest? Want mijn konijnen vonder Peterselie heel lekker, maar aten niet meer.. (hadden myximatose) Maar toen ik ze de hele tijd onder hun neus peste met peterselie, werden ze boos en aten ze het op:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb helaas geen peterselie in huis.....normaal altijd wel. Ze heeft dit al vaker gehad. En het is me wel eens gelukt om de peterselie aan de zijkant van haar bekje naar binnen te duwen waardoor ze automatisch ging eten. Ik vind het jammer dat ik het niet heb alhoewel ik wel denk dat ze er nu erger aan toe is.

Ik ben al eens eerder naar da geweest toen ze zo was en toen kreeg ze een pijnstiller en een darmstimulerend iets en toen kwam ze er weer helemaal bovenop. Ze had toen wel een beginnend haakje maar dat kon volgens de da het probleem niet zijn. Haakje is toen wel weggehaald.

Ik kan haar nu dus gewoon oppakken en normaal dus echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de da geweest en Sammie heeft een verstopping. Ze heeft een infuus, pijnstilling en een darmstimulerend middel gehad. Tevens parafine meegekregen dit moet ze 2x p.d krijgen.

Nu blijven masseren en stimuleren om te lopen.

Ze heeft net een paar sprietjes hooi gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk verwacht dat ze door de pijnstilling wat actiever zou worden. Dat is ze dus niet. Ik heb haar weer gemasseerd en nu moet ze verplicht weer lopen maar dat betekend dus dat ik haar van de ene naar de andere schuilplek moet jagen. Erg zielig.

Ook nog steeds geen keutel. En het is gebleven bij een sprietje of 4 hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand??

Ik heb de DA gebeld en volgens hem kan ik nu niet meer doen dan masseren en haar verplicht laten lopen. Straks nog 1ml parafine geven en natuurlijk masseren.

Bah, wat vervelend voor je.

Mijn konijn had ook last van verstopping. Je moet er ook voor waken dat je konijn niet te veel afkoeld. Als de huid tussen de oren warm is dan is het goed.

Verder masseren en hopen dat de medicijnen werken.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de da idd gevraagd of ik haar naar binnen moest halen. Ik weet het niet. De oren voelen kouder dan normaal en tussen de oren en het hoofd lijkt het nog goed te zijn.

Misschien dat ik haar dadelijk toch op de gang zet dan hoef ik s'nachts ook niet naar buiten. Niet dat ik anders niet zou gaan want ik ben vannacht ook gewoon buiten geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .