Ga naar inhoud

Konijn heeft plotselinge gedragsverandering


Friet

Aanbevolen berichten

Mijn dameskonijn is nu nu tien maanden oud. Ze was altijd al wat schuwer en prikkelbaarder dan mijn herenkonijn (haar broertje) maar sinds gisteren is ze angstig of ronduit vals als er iemand van ons bij haar komt. Ze wil ook niet meer de kooi in, zelfs niet voor eten wat ze normaal graag heeft. Als ze in de kooi bij eten gezet wordt eet ze wel. Er mag niemand anders (ook haar broertje) bij komen.

Het begon met dat ze door de kooi heen sprong met sprongen die eerder buiten een kooi passen. Buiten de kooi (waar ze vaak is) is ze rustig. Het is ook vrij recent dat ze hier binnen sprongen maakt. Ook heeft ze zich soms lang gemaakt, als het ware uitgestrekt, zoals je doet als je net uit bed komt. Dit deed ze eerder niet (of niet in het openbaar).

Als iemand haar net oppakt maakt ze huilerige geluiden en soms bijt ze.

De DA gooit het op volwassen worden. Als negatieve omstandigheden kan ik zelf aanvoeren dat ik wat laks ben geweest met de kooi schoonmaken de afgelopen week.

Iemand die bekend is met plotselinge gedragsveranderingen bij konijnen? Van de beschreven ziekteverschijnselen kan ik hooguit herkenning vinden in blaasproblemen. Maar geen nat kontje of zo, uiterlijk is er niets aan het konijn te zien dan de gedragsverandering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat jullie geen enge dingen in dit verhaal zien.

En ik hoop dat de hormonen na x tijd weer wat rustiger worden. Ze wordt wel rustig op mijn schoot als ik achter haar oortjes kriebel, maar het zou ook wel af en toe leuk zijn om haar aan te halen als ze in de kooi zit.

Mannetje is inderdaad geholpen.

En de kooi is weer kuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het dametje is al weer een tijdje aanspreekbaar, misschien ook door de dominantietruc die hier ergens op de site vermeld staat.

Maar pittig is ze wel! Vanochtend was ze op de meneer aan het rijden :bounce:

Af en toe komt ze een kroel halen (niet te dichtbij, vooral wegrennen als je je hand uitsteekt) en ze vindt het heerlijk om achter de oortjes gekriebeld te worden. Weer een gezellig konijn dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .