Ga naar inhoud

Chami verstopt


sonia

Aanbevolen berichten

Helaas, Chami zit weer verstopt, vanaf gistermiddag eet hij bijna niet meer. Ik heb wel een vermoeden hoe het komt. 1) Hij is onwijs in de rui. 2) Gisterochtend was hij weer in de tuin gekomen (de kippen gaan op de omheining zitten en buigen zo het gaas om zodat hij erover kan klimmen). Ik weet niet wat hij precies op heeft, maar in ieder geval een stuk bast van de perzikboom. 3) Tot overmaat van ramp had Cusi de bak met mais voor de kippen van de vensterbank gegooid en daar hebben ze ook vrij veel van op. Stom van me, ik moet in het vervolg dat kippenvoer op de hoogste plank zetten en het tuinhek ga ik verstevigen met hout.

In ieder geval heb ik hem aardig wat gemasseerd, gedwangvoerd (spinazie-bixpap) en heb carprofen gegeven, ik heb 2.2mg/kg aangehouden, da´s ok toch? Gisteravond had hij trosjes vochtige poep, leken blindedarm keutels maar was heel veel. Vannochtend vond ik een paar kleine droge keutels. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft af en toe een grote hoop vochtige poep en eet of beweegt nauwelijks. Ik heb net weer het uitdrogingsspul gekocht. Daar ga ik in de lunchpauze mee beginnen.

Verder eet hij heeeeeeel weining, een half blaadje spinazie vannochtend en hij zit te knarsentanden tijdens het masseren, terwijl ik het toch echt niet hard doe. Arm beest. Maar goed, ik neem aan dat ik gewoon door moet gaan met masseren toch?

Ik vond gisteravond zijn oren ook koud en heb hem maar binnengelaten vannacht, wilde hij ook zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. Doorgaan met masseren, da's heel belangrijk.. Maar inderdaad wel voorzichtig, want het kan natuurlijk wat gevoelig zijn..

Er komt in ieder geval nog wel ontlasting uit, dus da's wel goed.. Maar dat ie niet wil eten natuurlijk niet.. Want straks heeft ie ook geen ontlasting meer, zeker niet als ie nog steeds niet eet, en dan gaan z'n darmen stil vallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu, een halve dag verder, ietsje beter. Hij heeft nog steeds diarree en het lijkt wel of ik een grote bobbel (poep?) in z'n buik voel zitten. Maar hij heeft wat gras en kruiden op en kwam zelfs de trap op lopen. Dus ik hoop dat het beetje bij beetje de goede kant opgaat.

Ik geef nog steeds pijnstilling, dwangvoer (van alleen groente) en nu ook anti-uitdrogingsspul. Als er nog ideeen zijn wat ik nog meer kan doen hoor ik het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben hem nu wat meer aan het laten lopen, maar ik vind het wel erg zielig hoor, steeds maar tegen z'n kont aan duwen. Inmiddels heeft hij volgens mij een hekel aan me.

Van z'n poep snap ik niets meer, gisteren had hij nog diarree, nu heeft hij kleine harde keuteltjes. Ik blijf doorgaan met het anti-uitdrogingsspul voor babies, dat kan toch geen kwaad als hij geen diarree heeft, of wel? Heb er trouwens voor de lol wat van geprobeerd en lekker is het niet :beurk:, nogal zout. Arme Chami, nu snap ik waarom hij telkens water drinkt na dat spul.

Verder eet hij wel wat kruiden en alfalfa, maar de hoeveelheden zijn niet om over naar huis te schrijven. Maar ben toch maar gestopt met dwangvoeren, da's telken zo'n gevecht. Zijn voorpootjes zijn inmiddels groen van de spinazieprut.

En hij heeft dus vlooien (zie ander topic).

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh , natuurlijk!!! Sorry hoor, helemaal vergeten natuurlijk!!!

Ok, dan ga ik er van uit dat dat "uitdrogingsspul" iets is wat Loes je heeft aangeraden?

Ik maak me dus een beetje zorgen om die diaree. Voor een volwassen konijn hoeft diaree geen probleem te zijn,maar het duurt een beetje lang nu en dat is niet zo goed. Die diaree duidt er vn op dat er meer aan de hand is dan een gewone darmvertraging. Diaree kan NA een verstopping bv,maar niet tijdens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, een zoutoplossing voor babies met diarree.

Het gaat eigenlijk gewoon nog hetzelfde met Chami. Het gekke is dat ik hij gisteravond nog kleine harde keuteltjes had en vandaag weer diarree. Dus misschien is er meer aan de hand zoals Caroline zegt?

Wel eet hij een beetje. Zolang hij iets eet hoef ik niet te dwangvoeren toch?

(Volgens mij heeft Chami gewoon een zwak stel darmen, zo vaak als dat hij er last van heeft. Cusi eet in principe hetzelfde en heeft nooit iets.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .