Ga naar inhoud

wat is beter


esther316

Aanbevolen berichten

Ik las hier op bunnybunch een aantal dingen. Dat het konijn meer groente mocht dan ik dacht. Ik heb dus dit aangepast (langzaam) en ze krijgt nu 150 - 200 gram groente per dag. Ook las ik dat ze van ss voer maar 15 gram per kilo mogen hebben dus krijgt ze nu minder biks ongeveer 30 gram. Mijn konijn is een voedster van 1,5 en weegt ong 2,5 kilo (nhd) beetje veel maar ze is ook redelijk groot. Wat is nu beter 's morgens biks en 's avonds de groente of 's morgens de helft van haar biks en de helft van de groente en 's avonds datzelfde. Verder heeft ze natuurlijk altijd hooi en water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze in de ochtend hun biks, en in de avond hun groente ( voor ik ga slapen )

Hier krijgen ze een klein kommetje met biks, ik weeg dit niet af. Ik geef ze dit al een jaar. De groente weeg ik ook niet af, het is iederes keer een flinke portie. Daarbij krijgen ze onbeperkt hooi. Ze zien er beide erg gezond uit, niet te dik, mooie vacht..

Kortom.. belangrijk is je eigen balans er een beetje in vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs krijgt smorgens een handpalmpje bix, daarbij ook een stukje gedroogd brood met medicijnen erop. Hij krijgt smiddags vaak een worteltje, davonds meestal een handje bix nog en hij heeft altijd onbeperkt hooi met kruiden!!

Ik geef hem zo nog wat witlof en zijn medicijnen en dan ga ik naar bed!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat konijnen juist tegen de avond het meeste aten. Ik geef ze daarom 's avonds voer en kijk wat er 's morgen nog ligt. Ook check of nog hooi eten. Als we lalle biks op hebben maar geen hooi hebben gegeten geef ik ze minder biks.

Biks is eigenlijk een krachtvoer dus geef ik het liefst niet teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .