Ga naar inhoud

Bronchitus?


samanta1979

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik ben ong 3 weken geleden naar de DA geweest voor gijs omdat ik hem geluidjes hoorde maken die ik nog niet gehoord had bij hem.

Ik ben gelijk naar de DA gegaann en nu bleek dat hij iets piepende longetjes had..

Hij heeft medicijnen meegekregen voor 10 dagen (antibiotica) en dat was over maaaarrr nu hoorde ik afgelopen donderdag weer dat geluidje.. ik gelijk weer naar de DA... nu heb ik Ventipulmin gekregen, daarvan moet hij per dag 3x 1 druppel krijgen.

En hij heeft Bactrimel gekregen 2 keer daags 1 ml gedurende 10 dgn.

Het is een buitenkonijn en ik heb zijn hok propvol met hooi stro, warme kranten liggen en op/over zijn hok, doeken, dekens zeil enz.

Ik kijk iederen dag 100 keer of het niet tocht of de wind er niet onder komt etc!!

Het zit met touwen vast, dus je begrijpt als ik bij mijnj konijn moet, moet ik hem eerst uitgraven ;)

Ik denk dat niet het daaraan zal liggen.

Heeft er iemand nog tips voor mij, bepaald voer wat hierbij kan helpen misschien??

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als je langs de kruiden gaat zie je genoeg soorten die helpen voor de luchtwegen en/of bloedzuiverend zijn. Mijn nijnen krijgen dagelijks paardenbloem en goudsbloem, brandnetel, kruidenmix, zwarte zonnebloempitten, smalle weegbree en aardbeiblad.

Verzendkosten zijn vrij hoog vanwege UPS maar ze staan ook vaak op beursen etc en als je veel in 1x besteld dan kan het wel uit. Je kunt het lang bewaren als je maar plek hebt en het donker en vooral droog staat. Ik heb allemaal van die plastic bakjes bij Xenos gekocht en daar zit het in, superhandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kruiden kunnen zeker helpen hoor, mijn paard had ook bronchitus en die gaf ik ook allerlei kruiden en dat hielp zeker iets hoor!

Maar bij konijnen vind ik het wat lastiger omdat ik niet zeker weet wat ze wel en juist niet mogen hebben.

Dan kan het misschien wel weer goed zijn voor de luchtwegen maar dan is het weer misschien heel slecht voor de darmen?!

Het gaat nu net ein de lijk goed met zijn darmen, ik ben zo lang bezig geweest met voer omdat hij telkens plakpoep had! Maar ik geloof dat ik het nu gevonden heb! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als je langs de kruiden gaat zie je genoeg soorten die helpen voor de luchtwegen en/of bloedzuiverend zijn. Mijn nijnen krijgen dagelijks paardenbloem en goudsbloem, brandnetel, kruidenmix, zwarte zonnebloempitten, smalle weegbree en aardbeiblad.

Verzendkosten zijn vrij hoog vanwege UPS maar ze staan ook vaak op beursen etc en als je veel in 1x besteld dan kan het wel uit. Je kunt het lang bewaren als je maar plek hebt en het donker en vooral droog staat. Ik heb allemaal van die plastic bakjes bij Xenos gekocht en daar zit het in, superhandig.

Toppie bedankt voor de tips, ik ga er direct achteraan!:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .