Ga naar inhoud

Bo eet nog steeds geen konijnenbix


Frank!

Aanbevolen berichten

Zit hij samen met jullie cavia? Nee toch? Wat stom dat hij het niet eet! Ik denk dat je gewoon alleen konijnenbix in ze bakje moet doen, en geen caviabix, zodat hij voor de rest niets anders te eten heeft zodat hij het wel MOET eten.. maar wel opletten dat hij het wel gaat eten, want als ie langer dan 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen en heb je een serious groot probleem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij mag af en toe een worteltje maar echt niet elke dag. Er zit veel te veel suiker in.

Hier krijgen ze: Andijvie, ruccola, wortelloof, witloof, soms wat komkommer of een tomaatje, soms chinese kool (hoewel de naam het doet vermoeden, is het geen echte koolsoort, want van kool kunnen ze gas krijgen)

van verse kruiden (mag maar moet niet) krijgen ze wel eens peterselie, munt, basilicum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat en slim konijn, hij weet, wat goed voor hem is xD.

Konijnen hebben geen bix nodig...

Het belangrijkste is hooi (24 uur per dag), gedrogte of verse kruiden, in de zomer zo veel hoe mogelijk gras, wilde kruiden, bloemen en bladeren, takken, groente en af en toe en beetje fruit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat en slim konijn, hij weet, wat goed voor hem is xD.

Konijnen hebben geen bix nodig...

Het belangrijkste is hooi (24 uur per dag), gedrogte of verse kruiden, in de zomer zo veel hoe mogelijk gras, wilde kruiden, bloemen en bladeren, takken, groente en af en toe en beetje fruit ;)

Heeel veel konijnen als huisdier krijgen echt niet alle voedingstoffen binnen buiten het biks om, dus ik vind het niet zo verstandig dat je neer gaat zetten dat konijnen geen biks nodig hebben.

Dat hebben ze wel nodig, het is alleen wel minder belangrijk dan hooi en groenten, en ze hoeven er dan ook niet veel van te hebben. Hooi en groenten is het hoofdvoer, biks komt daarna en is een aanvulling op het hoofdvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar hier in Duitsland krijgen de konijnen heelemaal geen biks (of tenmindste de konijnen van die mensen, die daarop letten, dat de konijnen en leuke leven hebben, dus niet in en kooi enz.), en ik heb nog nooit gehoord, dat en konijn daarvan ziek werd. Ik heb ook al jaaren konijnen, die geen biks kregen, ze zijn heel gesond ;)

In het natuur hebben ze ook geen biks, da eten ze alleen maar gras, balderen en kruiden ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .