Ga naar inhoud

Iemand een idee wat dit is?


skonijn

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Mijn konijn heeft elke winter een rood/oranje "iets" in de sneeuw. Vorig jaar zag ik dit ook in de sneeuw maar hij heeft er toen niets aan over gehouden. Het kan ook zijn dat dit gewoon heel het jaar door is maar dat ik het alleen zie als er sneeuw ligt omdat het anders gewoon in het zand verdwijnt.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ze hebben er verder geen last van.

Alvast bedankt,

Sander

P1040137.JPG

P1040138.JPG

P1040139.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig zag ik hier net ook wat vlekjes in de sneeuw. Alleen hier is de kleur wat meer richting paars/aubergine/bordeauxrood, wat donkerder dus. Het zijn een paar spatjes en eventjes was ik bang dat één van de nijnen een wondje had, maar het is erg weinig en te donker voor bloed.

Op de foto's bij jou lijkt het wel urine? (ook gezien de hoeveelheid)

Ik wacht andere reacties even af :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten twee konijntjes in. Een ram en een voedster. De ram is gecastreerd. Ik ben net nog is gaan kijken maar zie op hun lichaam niet echt iets dat dezelfde kleur heeft als wat er in de sneeuw ligt.

Ik kon ze wel niet echt goed bekijken langs onder want ze kunnen niet echt eenvoudig gepakt worden. Op hun buik was er allesinds niets te zien.

Het is inderdaad eerder oranje dan rood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De exacte leeftijd weet ik niet. Ik heb ze gekregen van iemand anders die ze dan weer gekregen had van weer iemand anders.

Ik denk toch minstens een 6 jaar. Ik zie wel dat die oranje schijn een beetje ter hoogte van het staartje van de voedster hangt. Maar dit kan natuurlijk ook zijn doordat ze er in is gaan zitten.

Ik zal het verder int oog houden, nu ze heeft dit in elk geval al van vorig jaar, want toen in de winter zag ik het ook....

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!!!

Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah minstens 6 jaar... Dat is wel de leeftijd waarop problemen met de baarmoeder op kunnen gaan spelen. Ze is niet gecastreerd he? Het zit ook aan haar staartje... Hm...

Alhoewel het wel vrij veel is voor bloedverlies...

Ik zou er op dit moment niet echt gerust op zijn... Ik zou je misschien toch aan willen raden om even bij een konijnkundige DA langs te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet eruit zoals hier de urine eruit ziet!

Hij is gewoon zijn terretiorium aan het afbakenen.

Veel plassen en sproeien hoort daarbij!

Door de sneeuw zijn ze hun vertrouwde luchtjes kwijt en dus doet hij het net zolang tot hij het weer ruikt!

dit lijkt mij ook het geval... die sneeuw is vreemd , dusss volplassen maar.. dan ruikt het weer lekker naar hun eigen vertrouwde luchtje...;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .