Ga naar inhoud

Vraagjes


MissSevda

Aanbevolen berichten

Ik ben dus echt nieuw en schrik toch wel een beetje. Zoals ik al heb geschreven heeft mijn neef een konijn gered. Heb ik een paar vraagjes, haar nagels zijn erg lang naar mijn geweten is dit normaal en moet het geknipt worden door een DA. De 2de volgens mij is ze verkouden omdat ze altijd een natte neusje heeft en piept wanneer ze ademt kan dat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nageltjes kun je evt ook zelf knippen met speciaal hiervoor gemaakte tangen. Maar dan moet je wel weten hoe het moet!

Misschien kan iemand je dit leren of erbij helpen?? Dit hoeft namelijk niet persee bij een DA gedaan te wroden.

MAar als je denkt dat hij snot heeft (ook wel verkouden is) moet je zeker even langs de dierenarts gaan. Dit kan namelijk ernstige gevolgen hebben voor het beestje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijntje een natte neus heeft, zou ze inderdad wel eens snot kunnen hebben. Dit is een heel vervelende en hardnekkige ziekte die je het beste zo snel mogelijk kunt gaan behandelen. Als je er niets aan doet kan het chronisch worden, en wij zijn zelf vorig jaar zelfs een konijntje verloren aan snot. Ons andere konijn hebben we zo'n 3 tot 4 maanden moeten behandelen voordat hij er vanaf was.

Een piepende ademhaling kan met snot samenhangen.

Ik zou dus zo snel mogelijk naar een konijnkundige dierenarts gaan, zodat deze een kweekje kan maken en zodat het nsot behandeld kan worden. De DA kan je ook meteen uitleggen hoe je het beste haar nageltjes kunt knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .