Ga naar inhoud

Weinig voer nodig?


2Mupjes

Aanbevolen berichten

Misschien dat jullie het wel herkennen, maar Britt en Finn eten ontzettend weinig sinds het zo koud is buiten. Ik hoef niet eens iedere avond bij de voeren.. er ligt dan nog veel in hun bakje. Ik geef ze iedere dag een broodkorst en een stukje appel/broccoli of wortel.. Dat eten ze dan weer wel. Verwen ik ze nu teveel of hebben ze gewoon wat minder energy nodig omdat het zo koud is en ze hun hartslag heel laag hebben? Wie kan mij antwoord geven? De konijnen van mijn ouders eten ook niet zoveel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook het beste

dat je het voer afweegt (en niet steeds een vol bakje geeft) zo kun je ook niet in de gaten houden hoeveel ze binnen krijgen of ze wel genoeg krijgen etc

normaal gesproken is het 25 gram per kilo gewicht dus 2 kilo zou zijn savonds 25 en sochtends 25 maar hier bij moeten ze wel goede poep blijven houden

carino- mijn rammetje krijgt nu maar 21 gram dit omdat 25 gram voor hem teveel is dan eet hij de blinde darm keutels niet op en of krijgt plakpoep...

Proffie daar in tegen die krijgt gewoon 25 gram biks en eet het ook gewoon op

je moet beetje wikke en wegen

misschien moet je dat eens proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .