Ga naar inhoud

verharen van konijn


Mexflex

Aanbevolen berichten

die donkere plek op z'n rug is de plek die nu het meeste opvalt. Is donker bruin. Ik weet niet wat de kleur van z'n huid is maar het lijkt dus wel een kale plek te zijn die groter wordt.

Iemand een idee wat het kan zijn.Ik zie hem niet echt vaak krabben of zo. Wel vaak wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vertrouw het inderdaad niet omdat hij echt onwijs verhaard in deze tijd van het jaar.

Misschien is dat het wel gewoon, maar ik ga liever voor niets naar de dierenarts als dat hij wat heeft of krijgt. Wat dat betreft ben ik echt overbezorgd.

Ik laat het vanmiddag weten wat de dierenarts gezegd heeft.

Vooral omdat mijn andere konijn het anders misschien ook krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn heeft vorig jaar in januari ook een flinke verharing gehad, ook dat hij kale plekken had (wel met een heel dun donzig laagje vacht), zonder schilfers. Dit was wel gewoon van de verharing.

Maar om het zekere voor het onzekere te nemen kun je het beste inderdaad even langs de DA gaan, dan weet je het zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net bij de DA geweest.

Hij heeft gelukkig geen mijt, maar is gewoon erg aan het verharen. Het is dan ook niet dat hij kaal wordt, maar het is nieuw haar. Gelukkig zeg.....

Het is voor mij de eerste keer dat ik dit zo mee maak. Weer wat geleerd dus.

Z'n tandjes waren ook goed en voor zover ze konden zien ook z'n kiezen. Allemaal prima dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kootje verhaarde hier ook enorm, het hield niet op. Nu is het over.

Ik link het een beetje met zijn welzijn.

Hij was een gedumpt konijn en had niet veel vertrouwen.

Daarnaast brachten we hem bij een kennisje als we een weekend weg moesten of gingen.

Na zo'n logeerpartij gedroeg hij zich anders.

Nu laten we hem thuis in zijn eigen omgeving en komt de kennis hem voeren, verschonen en los laten lopen.

Sindsdien gaat alles beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier verhaart de tweeling ook bijna constant nu en dat heeft niet zozeer met stress te maken, maar met de temperatuur. Het is veel te lang warm geweest, dan plots ijskoud en dan weer warmer. Dat brengt hun ritme gewoon in de war. Zelfs als ze binnen zitten, er komt immers altijd een beetje tocht door de ramen of de deur gaat open en er komt koude luch binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig ben ik dus niet de enige met een konijn die het even niet meer snapt qua verharen. M'n andere konijn is niet aan het verharen. Hij wordt trouwens veel bruiner nu als hij eerst was. Volgens de DA kleurt dit later wel weer bij naar z'n "normale" kleur. Ik ben benieuwd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .