Ga naar inhoud

E cuniculi


Mie

Aanbevolen berichten

Als je een goede band hebt met je konijn, voel je dat soort dingen gewoon aan..

Natuurlijk hoop je nog op een wonder dan...en soms valt het dan ook mee..maar vandaag dus duidelijk niet.

En je hebt gelijk..Je kan dit besluit nemen, maar dat maakt het niet minder moeilijk..

Laat morgen even horen hoe het is gegaan..

En kijk hier soms nog even voor het zo ver is...wie weet komt er nog een gouden tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och wat ontzettend naar! Maar wel heel goed dat je een second opinion hebt genomen. want anders had je lieve nijn alleen maar langer moeten lijden.

Heel, heel veel sterkte toegwenst vandaag en de komende tijd!

En Florus....die zit misschien nu even een tijdje alleen en dat is jammer, maar hij heeft straks wel weer een maatje, en dan is hij die tijd alleen heeeeel snel vergeten hoor.

Sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet je ook voor jezelf dat het goed is zo...

Je hebt alles gedaan wat je kon doen..

Straks krijgt ze eerst een spuitje om te slapen en als ze slaapt (kan best snel gaan), dan krijgt ze een middel in haar hart gespoten die de dood in doet treden...

Het is een rotgezicht en een rotmoment..maar voor haar wel het beste..

Sterkte straks..

(en voor nu; eet smakelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, Emma heeft rust. Het ging wel snel ja, onwijs rotmoment, maar een hele lieve en begripvolle dierenarts. Allemaal daar eigenlijk. Omdat ik natuurlijk gelijk bij binnenkomst al in huilen uitbarste vroegen ze of ik even apart wilde zitten.... Ik was te vroeg, maar hoefde gelukkig ook niet lang te wachten, mocht min of meer gelijk doorlopen.

Emma is begraven, mijn dochter heeft haar nog even een poos op schoot gehad. Gelukkig begrijpt zij ook dat dit het beste was (het was haar konijn, mijn dochter wordt 7 over een week.) Als het goed is krijg ik morgen uitslag van de kweek - al maakt dat de situatie niet veel anders.

Nogmaals bedankt allemaal!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héél veel sterte Mie, ook voor je dochter natuurlijk.

Wat fijn dat je nog naar die andere arts bent gegaan en Emma meer lijden hebt kunnen besparen. De situatie wordt niet anders als je de uitslag hebt, maar vaak is het met een verklaring makkelijker om je ergens bij neer te leggen. Stuurt de arts in Lichtevoorde een brief naar je eigen dierenarts met de uitslag e.d.? Misschien dat jouw arts er ook iets van kan leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig om je dochtertje met de dood te moeten confronteren, maar wel héél goed dat je het zo gedaan hebt...Je staat vaak verbaast hoe snel kinderen door hebben wat er gaande is, maar daarnaast ook weer hun eigen leventje oppakken..

Gelukkig ging het snel en fijn dat je zo vertrouwd en discreet bent opgevangen..

Je weet meteen waar je een volgende keer terecht kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wil wel eerlijk zijn tegenover de kids. Mijn zoon is nog 3, hij begrijpt het niet, maar mijn dochter wel. En inderdaad, kinderen snappen toch vaak meer dan je denkt.

Ik ga voortaan absoluut naar deze kliniek toe. We hebben het niet gehad over informatie sturen naar mijn eigen dierenarts, maar ik vind wel dat ze het moeten weten. Ik zal jullie wel even laten weten wat ze van de kweek zeiden, als ik meer weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Mie, ik heb het topic even doorgelezen en ik vind 't zo sneu..

Maar wat heb jij goed voor haar gezorgd en wat heb jij je best voor haar gedaan.... Niet iedereen zou door blijven gaan, niet iedereen zou een 2nd opinion vragen...

Duidelijk was dat je het goed aan had gevoeld en dat ze echt ziek was.. Hoogstwaarschijnlijk was ze de komende dagen ook alleen maar zieker geworden en had ze misschien wel een hoop pijn gekregen. Dit heb jij haar nu bespaard. Ze is nu op een mooie en fijne plek waar ze rust heeft..

Heel veel sterkte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb eindelijk de dierenarts aan de telefoon gehad. Hij had nu pas het resultaat van de kweek binnen. Uit de kweek bleek dat er streptokokken (misschien afkomstig uit de darmen) gevonden waren. Emma had een buikvliesontsteking. De bloedmonsters zijn ze mogelijk kwijt... volgens het lab hadden ze geen monsters met dat nummer binnen, ze bellen hem morgen weer... (Nog) geen bewijs dat het ze E cuniculi had. Ik wacht nog maar even af dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de reacties... Echt lief...

Maak me echt wel zorgen, heb het al aan dierenarts gevraagd maar die kon mij niet echt een sluitend antwoord geven.

Ik had ook al gelezen dat het gevaarlijk is voor mensen met aids maar de artikels blijven vrij vaag en spreken ook over 'verminderde weerstand' en ik denk dat als je zwanger bent dat je sowieso vatbaarder bent voor ziektes. Konijnen geven het ook door via de baarmoeder dus dat maakt me nog meer ongerust...

Alleszins, mochten jullie van iemand de zekerheid krijgen dat het geen kwaad kan ... Dat zou echt een enorme opluchting zijn...

Grtjs

Het kan GEEN kwaad, er zijn wereldwijd maar 2 mensen bekend die besmet geraakt zijn zonder aantonen van vermindere immuniteit. Als je zwanger bent, ben je kerngezond, het risico is echt nihil.

Bij aids wordt de weerstand op een bepaalde manier aangetast en het is specifiek die aantasting blijkbaar die mensen vatbaar maakt. Vergelijking: van chemotherapie verlaagt ook je weerstand, maar daar zijn geen gevallen van EC bij mensen bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .