Ga naar inhoud

Tandjes weg hallen. maar hoe????


naomisissy

Aanbevolen berichten

Hooi wat geschikt is voor pony's is juist ook heel geschikt voor konijnen :)

Beide dieren hebben gevoelige darmen.

Dit forum is voor konijnen & knaagdieren (hamsters, cavia's, enz)

Voor vragen over pony's & paarden hebben ze andere forums.

Via google zul je vast & zeker een leuke & gezellige tegenkomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi dank je wel.

ik vindt het zelf ook.

MAAR mijn konijn doet heel raar met haar voorpoten het lijkt net of ze schokjes krijgt bij haar voor poten. maar ik heb nu ook gezien dat ze niet goed met haar tongetje bij haar pootjes komt door de soort van zak van voren. mijn moeder en ik gaan straks kijken naar haar wat er is. mischien lecht het eraan dat ze jeuk heeft of omdat haar nageltjes te lang zijn maar er hangt haar over heen. maar dat zie ik straks wel als we gaan kijken. ik ben 12

naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de lijst ik heb er zelf ookk heel veel aan want mijn cavia's mochten brandnetel maar ik wist niet of een konijn dat mog maar nu weet ik het.

en de tandjes van het konijntje van mijn tante komen weer een beetje terug.

maar ze3 zijn niet verwijderd maar moet ze dan nog ff aan kijken??

naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 keer dus kijk ik of het steeds terug komt. maar nu waren ze weer wat langer geworden ze kwamen weer helemaal uit het bekje. maar me tante verzorgd hem super goed gelukkig want je heb mensen die helemaal niet voor hun konijn zorgen en dan komt ht ook wel door het niet goed verzorgen dat die tanden te lang worden.

naomi

naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of de dierenarts waar je tante naartoe is gegaan konijnkundig is. Een dierenarts met verstand van konijnen zal altijd de tandjes van konijnen bijslijpen als dat nodig is, niet knippen ivm splijten. (Bovendien gebeurt het slijpen(uitzonderingen daargelaten) onder algehele narcose) Meer informatie:

http://dierengebit.nl/konijn-intro.html

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet het ook niet of het knippen of slijpen is want hij is volgens mij niet onder narcose geweest moet ff vragen. en volgens mij waren ze niet helemaal goed geknipt want dit is een week geleden dat de tandjes werden geknipt en ze waren al weer uit de bek gekomen van het konijntje.

naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn tante is naar de dieren arts gegaan en heeft geleerd hoe ze de tandjes moet knippen. maar ik had tegen haar gezegd dat knippen niet zo goed is want dan kunnen de tandjesd splijten maar de dieren arts heeft het toch weer gedaan en aan mijn tante geleerd!!!!! volgens mij is het geen konijnkundige dierenarts!!!!

naomi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .