Ga naar inhoud

Wesley zorgt voor paniek


Roger Rabbit

Aanbevolen berichten

Vanmiddag bewoog Wesley nog maar nauwelijks... Ik ben dus meteen naar de DA geweest net. Hij leek een wond te hebben, maar hij was gewoon drijfnat van onderen en er was verder niets aan de hand. Hij heeft wel ab gekregen, en ik maak hem nu droog.. Hij eet en drinkt verder prima gelukkig.

Hij is een ouder konijn uit de opvang, dat niet veel beweegt. De trap naar de droge bovenverdieping komt hij niet op. Maar ik wil hem dus vannacht in het droge nachthok boven zetten om bij te komen en verder op te drogen. Maar zijn vriendinnetje van anderhalf rijdt heel veel op hem (zij wordt binnenkort gesteriliseerd) en dat wil ik hem nu niet aandoen. Ik haal dus de verbindingstrap weg, zodat ze vannacht gescheiden zijn. Is er dan een kans dat ik ze opnieuw moet koppelen??? Zij zijn sinds afgelopen mei samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hij nat door regen of door urine?

Dat koppelen zal wel los lopen na een nacht apart. Je moet wel heel goed zorgen dat hij droog is en niet op de toch zit.

Mijn Sjan is laatst helemaal nat geregensd en heeft daar blaasontsteking van gekregen.

Ik las over Sjan, dus ik ben blij dat je reageert :yes: Ik heb Wesley helemaal afgedroogd (ik ben uren met m in de weer geweest) en hij zit nu 'hoog en droog' en uit de tocht. Hij zit in het nachthok van zijn vriendinnetje, in een grote berg hooi en oude theedoeken. Het is net een worstelaar die met een handdoek om zijn nek uit de ring komt :he: Hij eet en drinkt prima. Ik ben enorm benieuwd hoe het morgen gaat! Zijn vriendinnetje heeft de hele benedenverdieping en de grote ren voor het hok nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze vier weken gescheiden geweest, ik heb ze gewoon weer bij elkaar gezet en ze gingen even een dagje weer rijden en toen was het weer goed. Hoe jouw konijnen gaan reageren weet ik natuurlijk niet, hoe verliep de eerste koppeling?

De eerste koppeling ging prima, al is de voedster wel nog steeds de dominante tante.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mia is ook 3 dagen bij de dierenarts geweest voor haar kaakoperatie. Martin was een beetje van slag, hij zocht steeds naar zijn vriendinnetje. Eenmaal thuis was hij dolblij haar te zien en kwam steeds even kijken of ze er wel echt was. Ik was ook bang dat ik opnieuw zou moeten koppelen, maar het is allemaal goed gegaan. :)

Als ik lees dat je eerste koppeling ook zonder problemen is verlopen, zou ik me niet te druk maken. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .