Ga naar inhoud

harde huid


hylke

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Mijn naam is Hylke en ik heb sinds zondag een Vlaamse Reus. (weggehaald bij een kinderboerderij omdat hij daar als kerstbout zou eindigen vanwege zijn gezondheidsproblemen, waar hopelijk nog wat aan te doen is),

Zijn naam is Joris en hij is 3 jaar oud en ongecastreerd. We zijn maandag met hem naar de dierenarts geweest en buiten een verstopte traanbuis en sore hocks, viel ook op dat zijn hele huid verhard is en uit verdikkingen/bulten bestaat. De dierenarts kende het niet maar zij dat het ook niets was om bezorgd over te zijn. Het lijkt wel of zijn huid verhard is, hij heeft zelfs geen nekvel. Ik moet hem injecteren met antibiotica en dat is gewoon doodeng om te doen want ik moet echt abnormaal veel kracht zetten om de naald er doorheen te krijgen en dat is ECHT niet overdreven. Het is nog het beste te vergelijken met een HELE dikke lap leer waar je met een naald doorheen moet komen. Het lukt me gewoon bijna niet.

Wie oh wie heeft hier wel eens vaker van gehoord en weet wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Hylke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit van die huid nog nooit gehoord heb. Fijn dat jij hem een huisje wil geven! Wat ik wel een beetje vreemd vind: ik heb aan de DA gevraagd of ik mijn konijn zou morgen injecteren met antibiotica( ipv oraal te geven, zoals gebruikelijk), maar zelfs met BIGregistratie krijg ik het niet voor elkaar, en jij moet (zonder ervaring?) dit doen?

Waar krijgt je konijn de antibiotica voor? En is je dierenarts wel konijnkundig? Hier op de site staat een lijst van konijnkundige dierenartsen. Wellicht kunnen zij je een second opinion geven. Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

! Wat ik wel een beetje vreemd vind: ik heb aan de DA gevraagd of ik mijn konijn zou morgen injecteren met antibiotica( ipv oraal te geven, zoals gebruikelijk), maar zelfs met BIGregistratie krijg ik het niet voor elkaar, en jij moet (zonder ervaring?) dit doen?

Ha mantelzorg he dan mag je alles ook med uitzetten. Ook bij dieren werkt het dus zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is ook aangeboden om Jet zelf een antibiotica spuit te geven(na natuurlijk voorbeeld en een uitgebreide uitleg) Omdat het gewoon niet lukte de AB in haar bekkie te spuiten. Ik heb het uiteindelijk niet zelf gedaan, maar heb wel een KK DA.

Mar even OT: Ik heb ook nog nooit van die huid gehoord, het klinkt niet prettig in ieder geval. Misschien weet Bunny ranch chanty iets, die weet nogal veel:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen ook altijd zelf mogen injecteren, indien dat nodig was. Duplocilline-injecties moeten bijvoorbeeld om de dag gegeven worden. Tja, dan is het geen doen om elke keer naar de DA te gaan, zeker niet als het gedurende een langere periode moet. Ik weet niet of het hier gaat om duplo-injecties, maar waarschijnlijk helpt deze dan tegen de sore hocks. Indien je het goed en consequent behandelt, valt er wel vanaf te komen, maar het blijft lastig.

Van die huid en bulten weet ik ook niks. Misschien een second opinion gaan halen bij een konijnkundige DA. Een arts die zich om allerlei bulten en een rare huid geen zorgen maakt, klinkt een beetje vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties tot zover. Ik ben bij Wilhelminapark geweest bij dierenarts van Driel. Ik moet inderdaad duplo-injecties geven. Ze staan aangeschreven als zeer goede konijnenarts. Maar waar ik zelf toch nog wat vragen over heb is: hoe kan ze zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken als ze niet weet wat het is? Is het raar dat ze zijn temperatuur niet heeft opgenomen en niet naar zijn longetjes en hartje heeft geluisterd ondanks dat ik haar vroeg hem grondig na te kijken?

Hij maakte gisteren en vandaag ineens zo'n raar geluid. Het klinkt als hoesten en hikken tegelijkertijd maar het is geen hoesten volgens mij want hij heeft zijn bekje gewoon dicht en maakt ook geen hoestbeweging ofzo. Misschien ben ik gewoon overbezorgd?

Groetjes Hylke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet weten, als je het niet vertrouwd kun je het beste een afspraak maken met een andere KK DA voor een second opinion.

Alvast beterschap aan je nijn!

Mja ik denk dat je bij wilhelminapark wel goed zit met je konijn. Je kunt hooguit vragen of evert-jan de boer er nog eens naar wilt kijken :P

Maar dat de huid zo taai is klopt wel bij konijnen heb ik begrepen, je moet echt goed door de huidlaag heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hylke!

Ik heb zonet op de KonijnenGroep een foto van Joris gezien.

Hij is echt geweldig :love:

Ik hoop voor jou dat hij mag blijven.

& idd, konijnen staan erom bekend dat ze taai vel hebben ;)

Vroeger moest ik mijn vorig konijn "Rakker" ook eens injecteren.

Hij was ook een vlaamse reus, albino.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .