Ga naar inhoud

Baileys is gecastreert


BunnyBaileys

Aanbevolen berichten

Nou Baileys is een ex-ram sinds afgelopen vrijdag (27-11-09). Toen hij vrijdag thuis kwam was hij nog een beetje suf. Hij heeft ook na de operatie een prikje moeten krijgen om wakker te worden. Ik had een warme kruik en een fles gevuld met warm water in zijn hok onder de handdoeken gelegd,

Ik kreeg pijnstillers (Carprofen drops) mee, waarvan ik 2 maal per dag 1,3 ml in de bek moet ingeven. Hier moest ik dezelfde avond nog mee beginnen. Dit heb ik toen in mijn eentje gered, omdat hij nog niet helemaal 100% was. Diezelfde dag heeft hij een stukje appel gegeten en water gedronken uit het bakje. Ook had ik 's avonds wat keutels ontdekt, maar die had hij daarna alweer opgegeten.

De volgende ochtend (zaterdag) had hij eindelijk geplast en de basilicum blaadjes waren allemaal opgegeten. Ook werd hij al een stuk levendiger. Nu moest ik weer zijn medicijnen geven, dit keer met hulp van vriendlief, want hij stribbelde behoorlijk tegen. Dus de helft is op zijn kin terecht gekomen (dit likte hij gelukkig zelf weg) en de andere helft op de handdoeken. Wij moesten daarna aan het werk, maar vriendlief is in de middag nog een keer bij hem wezen kijken.

's avonds moesten wij ook even zijn wond bekijken. Ik had hem goed vast (ene hand bij zijn voor poten en andere hand onder zijn billen) Dit ging evengoed, zodat vriendlief kon kijken, alleen wist hij niet waar hij moest kijken. Baileys vond dit te lang duren, dus begon heftig tegen te werken, waardoor vriendlief hem moest overpakken. Ik kon snel zien dat ze er het er goed uit zag, want Baileys begon weer tegen te stribbelen, waardoor mijn vriend hem op de grond moest zetten, maar nog wel vast had. Toen ontsnapte er een klein piepje van Baileys. Ik schrok ervan en we hebben hem gelijk weer in zijn hok gezet, maar nu moesten we nog medicijnen geven, maar om hem niet nog meer van streek te maken (hij had daarna ook een klein beetje diaree) had ik een stuk komkomer gevuld met de pijnstillers, want ik wilde hem niet nog meer van streek maken. Dit heeft hij gelukkig opgegeten.

Vandaag is hij een beetje rustig. Hij heeft ook een beetje koude oren, dus ik heb de kruik met heet water gevuld en die er weer bij gelegd. De krant in zijn wc heeft hij vanacht zitten verscheuren. En alle handdoeken heeft hij een beetje weggegraven, en nu ligt hij op de bodem van zijn hok. Zijn pijnstillers heb ik nog niet gegeven, wil hem nu ook geen stress bezorgen.

Iemand tips hoe ik dit beter kan doen.. (de handdoekwikkel helpt niet, Baileys is te soepel en te glad, die wurmt zich er heel snel uit)

Zodra ik trouwens zijn hok open doet, probeert hij om eruit te komen. Dit heb ik nog weten te verkomen, maar het wordt al lastiger. Nu merk ik dat het onhandig is, om maar één opening te hebben en precies aan de voorkant.

Een heel verhaal, maar om het verhaal een beetje kort te maken, wat kan ik nu het beste doen?

Groetjes Mirne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Buddy was medicijnen geven ook een drama;ik heb op een gegeven moment een stukje appel genomen en daar een "gootje" uitgesneden.In dat gootje deed ik de medicijnen en dan hield ik het in mijn hand als ik het gaf.Als hij een hap nam schonk ik zeg maar de medicijnen naar binnen.Daarna mocht hij de rest opeten.

Misschien het proberen waard.

Nog een vraagje:waarom mag hij niet uit de kooi?Bewegen is juist goed voor zijn darmen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .