Ga naar inhoud

Lichtbruine urine


Faith

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb weer even een vraagje! Mijn voedster Lady van 7 maanden plastte gisteren 2x lichtbruine urine. Het was vlak nadat ik het hok had verschoont, en even later plastte ze weer gewone heldere kleurloze urine. Ze plastte eerst in de ene hoek, en toen ik daar het toilet neerzette in de andere hoek... Ik hoor wel eens over witte markeerplasjes. Is dit zo'n plasje en kan het zijn dan deze lichtbruin is i.p.v. wit? Ze eet veel tomaat (maar net gisteren niet, want toen was de tomaat op) en af en toe paprika, ik weet niet of dat invloed heeft op de kleur...? Ze is verder gewoon levendig, eet en drinkt goed, plast vaak op haar toilet (die heeft ze nog niet zo lang)...Haar kontje ziet er schoon uit en ze heeft gewoon goede, droge keutels.

Een tijdje geleden plastten zij en haar zusje Baila (die overigens niet meer bij elkaar zitten, zie mijn andere topics) witte 'tandpasta-plasjes'. Omdat ik aan blaasgruis dacht heb ik ze op een dieet van groenten en hooi gezet.

Ze krijgen nu alleen nog biks als snoepjes (dus paar per dag), en ik zie nooit meer 'tandpasta' in het hok. Plasjes zijn helder, op die 2 plasjes van gisteren na. Lady had gisteren tijdens het verschonen van het hok (vlak voor de witte plasjes in het schone hok dus) op de bank geplast (had geen krant neergelegt...dom:$) en dat was volledig helder (opgedroogt zag je er niks meer van:mdr:).

Wie weet uit ervaring wat dit is? Is dit normaal of niet? Ik hoor graag van jullie. Ik ben wel tot zondagavond weg, dus kan dan pas weer reageren, maar jullie reacties zijn erg welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Volgens mij kunnen de kleuren van konijnenplas sterk varieeren.

Welke kleuren er niet goed zijn weet ik niet zo goed.

Ik ben in iedergeval al donkeroranje (bijna rood) lichtgeel (bijna wit) en kleurloos tegen gekomen.

Is het met konijnen niet net zoals met mensen? Ze plassen naar wat ze gegeten hebben??

Groetjes!

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .