Ga naar inhoud

Konijn heeft een pukkel?


Deppel

Aanbevolen berichten

Hi mensen,

Mijn lieve nijntje Jip heeft een soort wrat/pukkel bovenop zijn hoofd, een beetje bij zijn ooraanzet (maar niet erin). Ik zal mijn best doen om het te beschrijven, en probeer morgen er een foto van te maken (ook al heeft Jip daar een hekel aan:p). Het is een soort verdikking in de huid, denk maar aan een puist of een wrat, maar het lijkt alsof elke keer dat de huid daar vervelt, het er niet afvalt, waardoor het nu een langwerpig, schilferig ding is, dat verhard is, dat voor een deel in vieren gespleten is (vanzelf). Ik heb er voorzichtig en met beleid een beetje in geknepen, hij gaf geen kik en er gebeurde niets. Het jeukt niet, er zitten geen beestjes op (voor zover te zien valt). Ik denk dat het een soort wrat is, en wil er wel mee naar de dierenarts, maar behandelen ze het wel als hij er geen last van heeft? Iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

EDIT: Sorry als dit ergens duidelijk staat, ik kon het met de zoekfunctie niet vinden. En oh ja, hij is tegen die 2 dingen waarvan de naam me even ontschoten is ingeent.

aangepast door Deppel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moos heeft een keertje zoiets dergelijks op zijn neus gehad. Bij Moos leek het net of het aan elkaar gekleeft haar was. Ha ha, het was net een neushoorntje. Ik heb het door de dierenarts laten verwijderen toen hij toch al onder narcose was voor zijn castratie. Het bleek achteraf een talgkliertje te zijn. Het is nooit meer terug gekomen. Ik zou zeggen, als je het zeker wilt weten en/of het niet vertrouwd gewoon toch even naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .