Ga naar inhoud

Pijnstiller na castratie en haakjes aan kies


Juffrouw Pluis

Aanbevolen berichten

Ik ben hier redelijk nieuw. Was eerst vooral een meelezer en heb even gezocht met de zoekfunctie maar kwam er toch niet helemaal uit. Dus open ik maar even een nieuw topic.

Gisteren is mijn ongeveer vierjarige konijn gecastreerd en zijn er haakjes aan zijn kiezen weggewerkt. Ik heb dwangvoeding en pijnstillers meegekregen.

Dwangvoeding heb ik niet nodig gehad want hij at meteen weer. Brokjes, groente en hooi. De pijnstiller heb ik gisteravond gegeven en dat ging toen nog heel makkelijk. Vanochtend heb ik weer zo'n spuitje met pijnstiller proberen te geven maar dat lukt echt niet meer. Hij maakt zich zo ongelofelijk druk dat ik het eng vond worden voor zijn hechtingen. Moet ik nu echt door gaan zetten en toch dat spuitje erin dwingen of het zo maar laten?

Ik dacht zelf dat als hij gewoon goed eet, behang van de muur scheurt omdat ik zijn kartonnen doos had weggehaald en boos zit te stampen als ik weer met die spuit aankom :mdr: dat het dan met de pijn wel meeviel? Zeker omdat het gisteravond heel makkelijk ging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou idd even pijnstillers blijven geven. Wat je kunt doen is een "konijnentortilla", je konijn goed inpakken in een handdoek. Kopje vastpakken, spuitje erin en klaar. Vooral niet twijvelen als je het spuitje erin doet, je konijn merkt dat en gaat dan zeker tegenstribbelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

stampen kunnen ze ook van pijn doen. En als hijgisteren goed at dan kan het ook nog zijn doordat hij bij de DA nog pijnstilling heeft gehad. (is het trouwens en hij of een zij:P) wat bij mij heel goed werkte was mijn had over zijn ogen doenen zacht in zn wangetjes knijpen zodat zn bekje open gaat en dan de spuit er goed ver in stoppen en leeg spuiten (het bekje is best diep, kijk maar eens aan de zijkant van zn koppie naar zn kaken, o groot is ook zn bekje en zover moet de spuit er dus ook bijna in) Doe je het spuitje voor in het bekje, slikken ze het niet door.

Dat ze tegenstribbelen hoeft ook neit te betekenen dat ze geen pijn hebben. Gijs had zeker weten pijn maar was het ook niet met mij eens dat die spuit in zn mond ging. Wat ook helpt is denken: ik ben de baas en er gebeurt wat ik wil want dat is beter voor mn nijntje. Je nijn heeft po dat moment ff niks te willen:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist omdat hij geen pijn voelt, kan hij zich zo gedragen.

Ik zou het risico niet nemen en hem de komende 2 dagen zeker even pijnstillers blijven geven.

De handdoek-truc, wat Lianne schrijft, doe ik bij mijn konijnen ook altijd :)

Daar heb je gelijk in. Als het een vrouwtje is zou ik het zeker nog een paar dagen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen de handoek truc wekt bij mij niet:P Als ik alleen de medicatie en voeding moest geven deed ik de handdoek en mijn hand voor zn ogen. als het met zn tweeen kon hield mn virend zn lijf vast en ik zn hoofd.

Wat ook kan werken is door je nijn tussen je benen te zetten en dan zn kop onder zn kinnetje in je hand pakken.

het ziet er allemaal heel zielig uit, maar ja het is niet voor niets dwang:P

Houd in gedachten dat je het doet voor je konijn, al vind hij het nu niet zo leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij (het is een meneer) heeft gisteravond wel pijnstilling gehad. Ik heb het hem gegeven. Ik zat op mn knieen met zn lijfje tussen mn benen en zn bekkie in mn handen. Vanochtend lukte dat dus niet meer.

Hij lag net in zo'n flop op zn lievelingsplekkie en zit nu van een andijvieblad te eten. Het lijkt echt helemaal niet alsof hij pijn heeft hoor. Ik ga het straks nog eens proberen.

Gisteravond at hij wel maar was toch nog niet zo levendig als dat hij nu is. Ik weet dus niet of het gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een ram hoef je volgens mij ook niet echt pijnstilling toe te dienen na de castratie;het kan dus heel goed zijn dat hij zonder kan.....

Als hij gewoon normaal eet, plast en keutelt is er niks aan de hand....

Maar er zijn ook nog haakjes weggehaald van de kiezen, en dat kan pijn doen. Om de haakjes weg te halen word de bek open gemaakt met een soort klem wat voor napijn kan zorgen aan de kaken, dus vandaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .