Ga naar inhoud

hoeveel wilgentakken


stampertje2009

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje ik heb laatst bij de dierenwinkel wilgentakken gekocht omdat bij ons helaas geen bomen in de buurt staan. Op de verpakking stond dat ze maar 1 wilgentak per week mogen hebben. Die wilgentak was nog geen 15 cm lang en de dikte van een paar milimeter breed. Mogen ze dat echt niet veel per week krijgen. Wie kan me hiermee helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen!

Wij hebben best veel wilgen in de tuin en ik ben langzaam gaan opbouwen. Nu krijgen ze elke ochtend een flinke tak, met blaadjes ( voor zolang dat nog duurt) Pinky en Pebbles worden helemaal wild als ze de tak zien komen. ze blijven prima keutelen en er blijft weinig over van de tak....

wat mij betreft dus prima, lekker en goed tijdverdrijf

Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

de reden waarom je wilgentakken niet onbeperkt mag geven, is omdat er veel calcium in zit, en teveel calcium kan bij konijnen blaaszand en blaasstenen veroorzaken. Ik zelf gaf mijn konijnen ook onbeperkt wilgentakken (ze vielen er ook direct op aan en hadden zo'n tak binnen een kwartier volledig gestript), en zij hebben nu last van blaaszand (alhoewel dit ook kan komen door hun biks, of een combi van biks en wilgen, dus helemaal zeker ben ik niet dat het door wilgentakken komt). Toch misschien een beetje mee oppassen dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

de reden waarom je wilgentakken niet onbeperkt mag geven, is omdat er veel calcium in zit, en teveel calcium kan bij konijnen blaaszand en blaasstenen veroorzaken. Ik zelf gaf mijn konijnen ook onbeperkt wilgentakken (ze vielen er ook direct op aan en hadden zo'n tak binnen een kwartier volledig gestript), en zij hebben nu last van blaaszand (alhoewel dit ook kan komen door hun biks, of een combi van biks en wilgen, dus helemaal zeker ben ik niet dat het door wilgentakken komt). Toch misschien een beetje mee oppassen dus...

Ojee.. Om te voorkomen dat ze aan het hok knagen heb ik overal takken liggen.

Is er een houtsoort die ze wel onbeperkt mogen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .