Ga naar inhoud

Nieuw nijntje met bdk


noemsi

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds donderdag een nieuw konijntje. Het is een Teddy Dwergje. Ze heet Ginger en is nu 11 weekjes oud.

Het viel mij op dat ze heel veel bdk heeft die ze ook niet opeet. Ik het tot nu toe nog geen normale drolletjes in haar hok gevonden.

Gisteren heb ik haar wel al minder biks gegeven maar ze heeft nog steeds bdk.

Wat kan ik doen om te zorgen dat ze normale drolletjes krijgt????

P.S. Ze krijgt nog geen groentes want dat is ze nog helemaal niet gewend.

Groetjes

Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel al een beetje begonnen met groentjes in heeele kleine beetjes maar ze kijkt er nog niet echt naar om.

Ik heb haar ook nog maar 2 dagen, ik wilde haar eerst laten wennen voordat ik met de groente opbouw begin.

Maar door haar ontlasting was ik een beetje bang om er mee te beginnen.

Eigenlijk wil ik dat haar ontlasting goed is voordat ik met groentes enzo begin. Ik heb haar wel een takje peterselie gegeven. Dat heeft ze wel opgegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik zou dan gewoon biks moeten blijven geven en kijken of ze wat meer normale ontlasting krijgt.

En dan ook een beetje groen wat ik dan heel langszaam opbouw.

Klopt dat een beetje?

Ik wil denk ik wel iig de dierenarts bellen als ze maandag nog steeds dit soort poep heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een jong nijntje mag zeker groentes hebben! Je moet het alleen wel voorzichtig opbouwen, maar dat moet met een ouder nijntje ook.

alle groentes van de lijst met veilige groentes mogen ze gewoon hebben, en begin dan met een stukje ter grootte van een postzegel. zijn de keutels de volgende dag gewoon normaal, dan kun je iets meer geven, en zo ga je door met opbouwen als de keutels goed blijven.

jonge konijntjes eten inderdaad wel vaker hun bdk niet op, maar ik weet eerlijk gezegd niet vanaf welke leeftijd ze dat dan wel altijd zouden moeten doen.

ik zou nu gewoon vooral onbeperkt hooi geven (moet je trouwens altijd doen!) en een beetje biks geven. het groenvoer verder dus opbouwen en gewoon even afwachten. je hebt haar pas net, misschien moet ze wennen. het is wel echt belangrijk dat er meer gewone keutels komen hoor, als dat niet zo is, zou ik wel contact opnemen met een DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf een maand of 4 zou je ze niet meer moeten vinden.

Maar is het dus echt diarree en stinkt het heel erg dan zijn het denk ik geen BDK's. Dan zou ik toch even langs de DA gaan.

Zien ze er gewoon zo uit als op de BB site staat dan denk ik dat het een geval van leren is. Mijn Fluffy gaat er lekker in stampen en dan is het dus een plakkaat, als je dan goed kijkt dan zie je dat het wel degelijk BDK's zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is een Teddy Dwergje dus ze zal ongeveer 1,5 a 2 kilo wegen.

Ik had haar eergisteren evenveel biks gegeven als mijn rammetje krijgt (hij is ook ongeveer 1,5 a 2 kilo). Gisteren heb ik de helft daarvan gegeven. Ze poept wel al minder in haar rennetje dus dat is al een vooruitgang.

Hooi eet ze echt heel veel. Ze eet bijna het hele ruifje in een dag leeg. En dat terwijl ik bij mijn ram een week lang geen hooi hoef bij te vullen.

Ik zal rustig aan beginnen met wat groentes en hopen dat haar drolletjes straks wel weer normaal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was een foutje van mij. Ik had het wel gelezen maar wist het niet precies meer het was of 1 a 1,5 of 1,5 a 2. Nog ff gechekt en toen bleek het inderdaad tot maximaal 1,5 te zijn.

Stom.

Ik heb net wel een paar normalere drolletje gespot. Ze zijn nog niet helemaal wat ze moeten zijn maar het ziet er gelukkig al een stuk beter uit.

Ik heb alleen wel het probleem dat ik geen weegschaal heb. Ik gebruik een mini tomaten blikje als maatstaaf. Daar zat 80 gram tomatenpuree in. (vind het ook heel irritant dat ik geen weegschaal heb).

Mijn rammetje krijgt 1 zo'n blikje vol en ik heb gisteren dan een halve aan Ginger gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .