Ga naar inhoud

Hoe jerom pakken i.v.m. zijn breuk


elvira88

Aanbevolen berichten

Hee,

Ik open even een nieuw topic als jullie het niet erg vinden, omdat ik het idee heb dat er in jeroms topic niet zo veel gekeken word.

Ik moet jerom nu 2 keer per dag carprofen drops toedienen met een spuitje omdat hij zijn bekken gebroken heeft.

Nu haal ik hem dus 2 keer per dag uit het hok en met veel tegen sputteren krijg ik dan dat spul in zijn bekje maar ik zit een beetje met het oppakken.

Ik pak hem onder zijn voorpoten en kont beet. Maar hij spartelt elke keer zo tegen, dit lijkt me niet echt goed voor het herstel van zijn bekken.

Ik heb al geprobeerd om hem in zijn nekvel te pakken, maar dan spartelt hij nog meer, hij heeft niet zo veel nekvel.

Ik heb al geprobeerd om het op witlof te doen (zijn lievelingsgroente) maar dit eet hij niet altijd op, dus niet echt een betrouwbare methode om dat spul naar binnen te krijgen.

Jerom geeft zelf helemaal geen pijn aan, voordat ik naar de 2e dierenarts ging heb ik hem geen pijnstiller gegeven omdat ik niet wilde dat de dierenarts dan geen realistisch beeld kreeg van jerom (met pijnstiller doet hij meer)

Zou ik de pijnstiller binnenkort kunnen afbouwen na 1 keer per dag? Het lijkt mij meer rustgevend voor zijn bekken dan 2 keer per dag. Omdat hij zelf ook geen pijn aan geeft en gewoon lekker eet en nieuwsgierig is enzo...of is dat een erg slecht idee?

Ik hoor het graag.

Groetjes Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de pootjes hangen dan zeg maar buiten de handdoek? ja ik dacht ook dat hij door de pijnstiller bleef eten, maar toen ik naar de dierenarts moest heb ik hem dus geen pijnstiller gegeven en toen at hij ook nog als een kleine vreet machien. Maarja, ik kan natuurlijk niet weten wat hij voelt, misschien is dat wel gewoon overlevingsdrang ofzo en houd hij zich groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .