Ga naar inhoud

Plataantakken


Tess & Toby

Aanbevolen berichten

Wilgen, populieren en berken.

De werking van deze twijgen zou wormafdrijvend zijn . (Van wilgen was me dat wel bekend). Met veel smaak zullen de geiten de zilveren bladeren en de schors van deze soorten appreciëren. De wilg en de populier komt op beide halfronden van de aardbol voor. Vooral in vochtige gebieden . Zoals de natuur vaak doet heeft ze de weldoener naast de boosdoener (vochtige weiden) geplaatst. Zoals een moeras, koorts kan veroorzaken zal men aan de boorden hiervan de plataan , wilg en populier aantreffen.

In hun bast en bladeren treft men stoffen aan die de mens reeds veel diensten hebben bewezen. De dieren door hun instinct gedreven hebben dit reeds lang voor de mens ontdekt

Deze teks staat op een website over geiten dus oordeel zelf volgens mij niet giftig.

Kan ook verder niks vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

over plataan kan ik niks vinden, het lijkt me niet geweldig goed, het is exotisch en neemt in zijn bast allemaal gassen op om te verwerken maar als er mensen meer weten, verbeter me...

zeker goed zijn wilg en fruitbomen. wilgen heb je in meerdere soorten, allemaal goed, en staan vaak aan water...

44knotwilg_1.jpgknotwilg.

fruitbomen lijken me herkenbaar genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .