Ga naar inhoud

schilfers in nek


Christel00

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

ik merkte gisteren bij ons pluche grote schilfers op in zijn nek, en zijn vacht voelde ook heel 'vettig' aan

dit zal wel vachtmijt zijn veronderstel ik:s

moet ik naar de dierenarts of geef ik hem gewoon een pipet stronghold?

en is dit besmettelijk?

als ik aan hem kom, kunnen onze katten dat ook krijgen?

hoe krijg je dat eigenlijk, vachtmijt?

groetjes

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn vachtmijt heeft is stronghold of advocate wel de beste keuze om het te behandelen. Wanneer de DA middelen gaat injecteren dan heeft dit niet zo heel veel zin. vachtmijten leven namelijk niet van bloed, zoals de meeste parsieten, maar van de schilfers op de huid. ze komen dus niet/weinig in contact met het bloed. wanneer er iets geinjecteerd wordt dan komt dat niet bij de mijt.

het hok kun je trouwens erg goed behandelen met ivomecoplossing. maar een herbesmetting kan al snel weer plaats vinden. de meeste besmettingen komen door het stro ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pumbaa & Zazou hebben afgelopen zomer flinke vachtmijt gehad.

http://joseetje777.web-log.nl/joseetje777/2009/06/vachtmijt-o.html

Zeer waarschijnlijk hebben ze het gekregen voor een verminderde weerstand & via het hooi of stro.

Mijn DA heeft ze 2 x geinjecteerd met Dectomax, maar dit heeft niet mogen baten.

Uiteindelijk na 3 x een behandeling Stronghol & Advocate zijn ze er helemaal vanaf gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt Ivomec ook in spuitbussen waar je zowel de dieren als de omgeving met kan behandelen.

dat is net zo handig, ik heb een keer een flesje gekregen, dat leng ik aan met water en doe het in een pompverstuiver. ik gbruik het alleen voor de hokken. de dieren zelf behandel ik met advocate

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei dat zag er niet fraai uit hé Joseeke!

pluche heeft wel nog geen kale plekken

het is eerder een dichte vettige vacht

k heb ondertussen de da gehoord, en ik mag morgen gaan

dit weekend (als ik dan de juiste diagnose ken) zal ik heel zijn hok anders boenen met dettol , dat doodt ook alle beestjes

vanavond geef ik hem sowieso vers stro in zijn plasbak

boenen kan ik vnavond nog niet want dan is het te koud om met water in de weer te gaan hé

ja k heb al erger meegemaakt dan dit

dus dit kan er ook nog maar eens bij:$

groetjes!

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .