Ga naar inhoud

Weerstanddruppels echt noodzakelijk??


LindavanBakel

Aanbevolen berichten

.ExternalClass .ecxhmmessage P{padding:0px;}.ExternalClass body.ecxhmmessage{font-size:10pt;font-family:Verdana;} Hey!

Van de opvang waar ik mijn konijnen heb gehaald kreeg ik onderstaande mailtje:

Verder nog een tip van ons: Het is weer herfstweer, koud en nat, daarom niet onverstandig om onze buitenkonijnen weer wat weerstanddruppels te geven. Gebruik Dr. Vogel Echinaforce druppels of Bloem weerstanddruppels, 20-25 druppels in een drinkfles van 1 liter, 2 weken aan een stuk geven en dan stoppen.

Hiermee houdt je de weerstand in balans preventief tegen verkoudheid bij konijnen.

Is dit echt noodzakelijk?? Konijnen zijn het toch gewend om buiten te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mijn konijnen wel eens gegeven, als ze nieserig beginnen te worden.

Ze wonen namelijk ook buiten sinds herfst 2008.

Zolang mijn konijnen gezond ogen, geef ik ze dit niet.

Als ik begin te merken dat er behoefte aan is, doe ik het wel.

Pumbaa heeft in het voorjaar (dit jaar) vachtmijt gekregen, zeer waarschijnlijk door een verminderde weerstand.

Sindsdien ben ik hier wel heel alert op geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook de raad van m'n DA gekreben om euchinacea te geven, dit de hele winter.

Kor zit nu namelijk met snot (krijgt AB hoor) maar ik zou het ook aan Nijntje mogen geven.

De DA heeft de concentratie van mijn flesje euchinacea opgezocht, ik mag elk nijntje 8 druppels per dag geven in hun drinkwater.

Het probleem is dat mijn nijntjes bijna niks drinken (ze krijgen wel veel groenten waar ze vocht uit halen). Nu druppel ik dus even over de groenten zodat ze het toch binnenkrijgen. Kan dit kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de raad van m'n DA gekreben om euchinacea te geven, dit de hele winter.

Kor zit nu namelijk met snot (krijgt AB hoor) maar ik zou het ook aan Nijntje mogen geven.

De DA heeft de concentratie van mijn flesje euchinacea opgezocht, ik mag elk nijntje 8 druppels per dag geven in hun drinkwater.

Het probleem is dat mijn nijntjes bijna niks drinken (ze krijgen wel veel groenten waar ze vocht uit halen). Nu druppel ik dus even over de groenten zodat ze het toch binnenkrijgen. Kan dit kwaad?

Ik zou echinacea echt niet de hele winter doorgeven. Dat heeft namelijk totaal geen zin...

Als je het gedurende langere tijd wilt geven, zal je een schema op moeten stellen.

Ik heb echinacea nu in huis gehaald gewoon in de vorm van gedroogde kruiden en ze vinden het nog lekker ook. Een stuk makkelijker dan tabletjes of druppeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echinacea echt niet de hele winter doorgeven. Dat heeft namelijk totaal geen zin...

Als je het gedurende langere tijd wilt geven, zal je een schema op moeten stellen.

Ik heb echinacea nu in huis gehaald gewoon in de vorm van gedroogde kruiden en ze vinden het nog lekker ook. Een stuk makkelijker dan tabletjes of druppeltjes.

wat bedoel je juist met een schema? Ik heb geen idee wanneer/ hoeveel/hoelang. Ik weet alleen wat de DA me verteld heeft en wat ik hier op BB lees.

Waar haal je die kruiden? Ben daar wel nieuwsgierig naar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schema met tijden dat je het wel geeft en tijden dat je het niet geeft.

Dat staat hier volgens mij ook vermeld: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnen-en-alternatieve-geneeskunde.html

Ik heb die kruiden uiteindelijk in Engeland besteld omdat ik ze hier nergens kan vinden.

Vitakraft heeft ze ook in het assortiment zitten, maar hier in de buurt kon ik ze werkelijk nergens vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .