Ga naar inhoud

Is dit goed voer?


Flibberke

Aanbevolen berichten

Is de compact grass van Hartog-lucerne (= hooi, maar eigenlijk voor paarden bedoeld) geschikt voor konijnen?

http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoer/ruwvoer-paarden/compactgras

Ik vind dat in de gewone pakjes hooi die voor konijnen bedoeld zijn erg veel stof zit, de compact grass zou stofvrij zijn.

Ook is het qua prijs een stuk voordeliger!

Weet alleen dus niet of dit hooi ook voor konijnen geschikt is? (kuilgras voor paarden is bijvoorbeeld niet geschikt voor konijnen)

:meuh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He flibberke wist je dat paarden ook wilg lusten :whistle2::whistle2::whistle2:

Eerlijk ...:whistle2: ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat paarden dit ook zouden lusten. :$:he: Al denk ik dat mijn paard het ongetwijfeld lekker naar binnen speelt op buitenrit, dan zit ze constant takken en bladeren mee te trekken en op te eten. Zal volgende rit eens wat attenter zijn op 'de wilgenboom' :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de paarden raad ik het af, ze krijgen er vroeg of laat slokdarm verstopping van, omdat het te fijn gesneden is.

Voor konijnen moet dit geen probleem op leveren, mijn ervaring is dat ze het zo nu en dan zelfs heel erg lekker vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk ...:whistle2: ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat paarden dit ook zouden lusten. :$:he: Al denk ik dat mijn paard het ongetwijfeld lekker naar binnen speelt op buitenrit, dan zit ze constant takken en bladeren mee te trekken en op te eten. Zal volgende rit eens wat attenter zijn op 'de wilgenboom' :mdr:

als je paard een bit in heeft, en ik ga er vanuit dat je tijdens een buitenrit gewoon met hoofdstel rijdt, dan moet je wel opletten dat hij niet niet he!

Voor de paarden raad ik het af, ze krijgen er vroeg of laat slokdarm verstopping van, omdat het te fijn gesneden is.

Voor konijnen moet dit geen probleem op leveren, mijn ervaring is dat ze het zo nu en dan zelfs heel erg lekker vinden!

daar heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd mijn paard bitloos hoor, dus geen kans op verslikkingen :)

Dat een paard een slokdarmverstopping van die compact grass zou kunnen krijgen lijkt me ook nogal sterk. Dit gebeurt eerder bij tarwezemelen of bietenpulp die niet nat gemaakt is of een groot stuk wortel dat ze in één keer inslikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het over hetzelfde gaat. Wij gebruiken dit op manege voor 30 tal paarden nog nooit is er iets fout gegaan.

Je krijgt altijd van die cowboy verhalen maar dan zeggen ze er wel niet bij dat hun paard ervoor 3 dagen geen eten had gekregen.

Echt geen schrik dit is veilig spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .