Ga naar inhoud

Raar iets bij geslachtsorgaan?


ornithos

Aanbevolen berichten

syfillus....geslachts ziekte....

let op de juiste behandeling nemen!

geen normale antibiotica maar een peneceline.

Is het enige wat helpt om er van af te komen.

Ik vertel dit niet voor niks.....want gebruik je gewoone antibiotica dat werkt maar even 3 weken dan komt het net zo hard terug.....geintje heeft mij ooit 250 euro gekost voor een konijn....

Konijnen Syphilis:

Wordt veroorzaakt door de bacterie treponema cuniculi.

Besmetting gaat via dekken of door direct kontact meestal voedster jong.

Het is dus een geslachtsziekte die ook kan optreden bij dieren

die nog niet gedekt zijn en of hebben.[Die dus ook alleen in hok zitten zonder soortgenoten]

Het komt steeds vaker voor dat dieren het krijgen in jonge leeftijd!!!!!!!!

die ook alleen in een hok zitten.

De jonge dieren hebben vaak alleen neus problemen en geen geslachts

misvorming of verdikking.

De volwassen dieren tonen dit wel.

De dieren vertonen roodheid , zwellingen en later soms pus rond geslachts

organen en anus.

Ook zwellingen /korstjes op neus ,lippen ,oogleden is mogelijk.

LET OP: er komen tevens symptoomloze dragers voor,die gedurende stress

situatie ziek kunnen worden.

En of het door geven zonder de syphilis te uiten.

Diagnose: bloed onderzoek

Ziekte beeld

incubatie tijd 20-72 dagen

Behandeling bekend geen enkele ab werkt!!! maar o.a

1 keer per week 5 weken lang benzyl penicilline 20-25 mg per kilo

of

proxaine 1 ml per dag per kilo 3 dagen lang achter elkaar.

met deze behadelingen zijn reeds goede resultaten behaald.

Met volledige genesing.

Alleen veel dieren artsen herkennen het helaas niet altijd.....................

hier onder de foto's: Na behandeling was dit konijn binnen 3 weken helemaal

weer goed en van de ziekte af.

siffylis%20(1).jpg

neus korst laat los van neus.

siffylis%20(2).jpg

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast erg bedankt bunny ranch chanty!

Als je naar de foto kijkt, bent u dan (bijna) zeker van syfillus, bunny ranch chanty?

Is het dan nu het beste om naar mijn dierenarts te gaan en het daar voor te leggen? En dan kijken wat zij aanbevelen? peneceline?

andere reacties zijn natuurlijk ook welkom!

aangepast door ornithos
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn moeder konijn heeft het pas ook gehad maar bij haar zat het op haar lippen.

ik ben er mee naar de da gegaan en ze heeft een ab kuur gekregen per spuit ik moest om de 5 dagen bij de da terug komen.

nu is het helemaal weg en ze moet vandaag voor de laatste keer naar de da dan ben ik er 2 weken mee bezig geweest om mijn konijn weer beter te krijgen en het heeft me nog geen 100 euro gekost.

niet dat dat mij iets uit maakt maar ik wil gewoon zeggen dat niet elke behandelingen zo duur zijn.

maar je moet wel met je konijn naar de da anders wordt het alleen maar erger dit gaat niet vanzelf over.

ik ben weg met mijn konijn nu naar de da.

groetjes tamara. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tamara je hebt geen ab spuit gekregen maar duploseline.....dit is ook geen normale ab.

Ook met dulplo oppassen dat je konijn niet aan de diaree gaat en de arts de juiste verhouding gebruikt.....enkele weken gelden heeft dit een konijn met syfillis zijn leven gekost.....

syfillis zit op de anus bij volwassen dieren en soms op de neus.

Als je nog een konijn hebt zou ik ze beiden behandelen.

Zoals je ziet was het bij mijn konijntje in de ergste stadia gekomen omdat mijn arts toen enkel ab gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap echt niet goed dat mensen zelf willen gaan dokteren...

Zo'n serieuze medicatie ga je toch niet gewoon halen...zo'n middelen hoor je enkel te gebruiken als een DA ze nodig acht.

En weet jij zo uit jezelf hoe je het moet toedienen?

Tuurlijk heb je hier een consult voor nodig!

Daarnaast zijn er volgens mij verschillende middelen met die werkzame stoffen, maar bevatten ze andere concentraties. Deze info kan dus levensgevaarlijk zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tamara je hebt geen ab spuit gekregen maar duploseline.....dit is ook geen normale ab.

Ook met dulplo oppassen dat je konijn niet aan de diaree gaat en de arts de juiste verhouding gebruikt.....enkele weken gelden heeft dit een konijn met syfillis zijn leven gekost.....

syfillis zit op de anus bij volwassen dieren en soms op de neus.

Als je nog een konijn hebt zou ik ze beiden behandelen.

Zoals je ziet was het bij mijn konijntje in de ergste stadia gekomen omdat mijn arts toen enkel ab gaf.

hoi

klopt het was ook duplo tja jij hebt er net iets meer verstand van als ik nog wel ik ga een curssus volgen om meer konijnkundig te worden en misschien wel een opleiding tot konijnkundige da ik ben nog jong dus alles kan. :P

maar ik heb het de da vandaag horen zeggen dat het duplo is.

de da heeft eerst mijn konijn op de weegschaal gezet voor haar gewicht om haar de juiste hoeveelheid te kunnen geven.

ik ben zeer tevreden over deze da.

komt ook van jullie lijst af die andere ook maar daar heb ik geen vertrouwen meer in.

ik wil er ook nog even bij zeggen dat alles goed is gegaan met mijn konijntje ze heeft ook nergens last van gehad zoals diaree of zo.

ze heeft vandaag haar laatste spuitje gehad want alles was goed en mijn konijn is weer zo gezond als een vis.:he:

groetjes. :love:

ps sorry voor de lange tekst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt allen, ik heb voor morgen een afspraak bij de dierenarts gemaakt. Ik neem aan dat het niet zo veel uit maakt of ik de afspraak (consult) bij de dierenarts vandaag of morgen heb?

eigenlijk maakt dat wel uit voor je konijntje.

hoe eerder er met de behandeling gestart wordt hoe beter.

bij mijn konijn zat het nog op haar lippen omdat ik optijd naar de da ben gegaan als ik had gewacht dan was ik verder van huis want dan had het idd op haar geslachts delen kunnen zitten en ook in haar longen of zo want dit virus breid zich langzaam uit door het lichaam dat vertelde de da mij.

je had beter vandaag kunnen gaan dan morgen.

groetjes :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil proberen vanavond nog naar de dierenarts te gaan. Is het nodig om een consult te nemen voor de zekerheid?

of is het aanschaffen van benzyl penicilline/ proxaine (1 ml per dag per kilo 3 dagen lang achter elkaar)

ook goed (dus zonder consult)

idd ik vindt het behoorlijk dom van mensen dat ze zelf dokteren met hun dieren.

NOOIT DOEN DUS.

ALS JE DIER ER DOOR DOOD GAAT VERGEEF JE HET JEZELF NOOIT.

gewoon netjes naar de da gaan die heeft er meestal meer verstand van als wij.

maar je hebt een afspraak gemaakt.

succes bij de da.

laat wat horen hoe het is gegaan.

groetjes :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de dierenarts. Het bezoek duurde 45 min!

De dierenarts heeft naar het geslachtsorgaan en de anus gekeken. Ook had ik een aantal keutels meegenomen. Een aantal hiervan waren erg zacht, en er waren ook een aantal erg grote keutels.

De dierenarts zei dat het zou kunnen dat het konijn harder moet persen om deze grote keutels door de anus naar buiten te krijgen (de anus opening moet groter worden). Dit zou kunnen zorgen voor "irritatie".

Ze wilde mij een zalfje meegeven dat ik er op moest smeren.

Hierna heb ik haar het "syfilis" voorgelegd. Dit kende de dierenarts niet (behalve dat het een geslachtsziekte was had ze hier verder nog nooit mee te maken gehad.....). Na het lezen van mijn informatie over syfilis (o.a. de forumpost van bunny ranch chanty en googlezoekwerk). hierna heeft ze in een medisch boek syfilis opgezocht, symptomen en genezing gelezen. Symptomen kwamen idd (redelijk goed, erg rood is het geslachtsorgaan misschien niet) overeen.

Als behandeling stond in het boek: penicilline of Cavasan (oogzalf). Penicilline wilde ze liever niet geven omdat ze had geleerd dat dit dysbacteriose kan veroorzaken. Ik reageerde hierop dat het dan via een vaccinatie moet worden gegeven. Maar de dierenarts zei dat dit waarschijnlijk toch iets kon veroorzaken.

Ze vond het verstandiger om eerst met de zalf te beginnen en dan kunnen we altijd nog "ingrijpende" medicijnen gaan gebruiken.

Dus, ik moet nu 2x per dag een watje doordrenken in water en er een beetje hibiscrub op druppelen. Dit deppen (op en )rond het geslachtsorgaan. Een paar min laten intrekken en dan weer een watje doordrenken en dan voorzichtig schoon deppen.

Hierna moet ik de Cavasan oogzalf aanbrengen (4x per dag) met mijn vinger (op en) rond het geslachtsorgaan.

Bedankt voor het lezen, en wat vinden jullie hiervan.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraagje, "het" zit toch op het (vrouwelijke) geslachtsorgaan en niet op de anus?

wederom bedankt, en tamara, goed gegaan bij da?

en verdere reacties zijn wederom welkom:mdr:

ja hoor ze is weer helemaal genezen.

bedankt voor je reactie.

hoe is het met jou konijntje gegaan bij de da?

groetjes tamara :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een vraag is jou da wel een konijnkundige da.

aan gezien ze syfilis niet kende bij konijnen en ze in een boek moest kijken.

en mijn konijn is met een soort ab behandelt genaamt duplo.....

en raar dat je oogzalf op een geslachtsorgaan moet smeren.

ik zou voor de zekerigheid naar een andere kkda gaan om te kijken wat zijn mening is want dit vindt ik raar.

ik weet niet wat anderen hier van vinden of denken.

misschien dat het wel goed is ik weet het niet.

in iedergeval sterkte en succes met je konijntje.

groetjes tamara.:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tamara, dat vond ik dus ook raar.

Ik had gevraagd of de andere (hoofd) dierenarts er was, maar die was op de andere praktijk. Ze hebben vrijdag overleg waar ook "mijn zaak" wordt besproken. Ik hierna gebeld voor het resultaat van het overleg tussen de medewerkers van de praktijk

(volgensmij stond die oogzalf in dat boek van de dierenarts als manier om deze ziekte weg te krijgen)

aangepast door ornithos
Link naar reactie
Delen op andere sites

De oogzalf zal de ziekte niet genesen helaas....

de zalf word wel vaker gebruikt voor kontjes en geslachts delen omdat er ab in zit....

Maar dus niet het juiste middel...

Kijk het eff aan......Het kan weg gaan tijdelijk op deze manier.

Maar het komt net zo hard terug.

Is dit het geval moet je dierenarts wel behandelen zoals eerder omschreven.

Het is jammer dat je dierenarts dit niet eerder heeft gezien......

Op zich kan ik haar reactie begrijpen.....maar eigelijk moet ze dan zo stoer zijn je door te sturen naar een arts die er wel verstand van heeft is mijn mening.

Cindy

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oogzalf zal de ziekte niet Kijk het kijk het eff aan......Het kan weg gaan tijdelijk op deze manier.

Maar het komt net zo hard terug.

Hoe lang zal het dan wegblijven? is dat een paar weken of jaren?

En wat bedoel je eigelijk met (welke eerder beschreven?, of het een konijnkundige da is?)

Is dit het geval moet je dierenarts wel behandelen zoals eerder omschreven.

alvast bedankt (en de rest natuurlijk ook:)):yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .