Ga naar inhoud

wilg:D


Lyra

Aanbevolen berichten

Bij mij in de straat hebben ze volgens mij een grote wilg gesnoeid haha, want nu ligt voor op de straat een groot pakket met wilgentakken (1 m, bij 1m bij 2m) Ik heb net mijn grootste opbergdoos er helemaal mee gevuld, me handen waren zowat bevroren toen ik aan het knippen was. Hoop dat ik zo wel de winter door kom:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot gelijk dat je ze meegenomen hebt!

Pumbaa & Zazou lusten die van de winkel ook niet.

Nu had ik de tip gekregen om standaard een snoeischaar in de auto te leggen.

Mocht ik dan ooit voorbij een wilgenboom rijden, dan zou ik gelijk er een paar takken af kunnen knippen.

Ook al staat de boom gewoon langs de weg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen wij een week of 2 geleden met de kinderen in het bos gingen wandelen, hadden ze langs een sloot een heleboel knotwilgen gesnoeid.

ik heb mijn kids alletwee een grote tak mee laten nemen, ze vonden het prachtig om ermee door het bos te lopen....en nu genieten de nijnen steeds van een nieuw stuk verse wilgentak.

ik heb hem gewoon in de tuin liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jullie nu eens allemaal een tip mag geven .

Als je nu de kans hebt omdat ze overal de wilgen aan het knotten zijn.

Vraag je een goeie tak en steek deze in de grond . Je moet hem wel vanonder schuin afsnijden en de pel af doen . Steek hem maar gerust een halve meter in de grond en in het voorjaar gaat je eigen wilg groeien .:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jullie nu eens allemaal een tip mag geven .

Als je nu de kans hebt omdat ze overal de wilgen aan het knotten zijn.

Vraag je een goeie tak en steek deze in de grond . Je moet hem wel vanonder schuin afsnijden en de pel af doen . Steek hem maar gerust een halve meter in de grond en in het voorjaar gaat je eigen wilg groeien .:love:

ja dat is wel een goed idee :mdr:

maarja er stan hier genoeg wilge bomen in de straat dus voor mij maak het niet uit loop even naar de brievenbus en knip een paar takken af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jullie nu eens allemaal een tip mag geven .

Als je nu de kans hebt omdat ze overal de wilgen aan het knotten zijn.

Vraag je een goeie tak en steek deze in de grond . Je moet hem wel vanonder schuin afsnijden en de pel af doen . Steek hem maar gerust een halve meter in de grond en in het voorjaar gaat je eigen wilg groeien .:love:

Dank je wel voor de tip!

Nu scheelt het gelukkig dat ik geen echte stadsmus ben & weet hoe een wilg eruit ziet ;)

Nadine (van Opvang Haas & Ko) krabbelde gister dat ze allemaal wilgentakken had.

Nu mogen we er morgen een paar nemen van haar, lief wah :love:

Dan zal ik er is 1tje in de grond steken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ee nvan mijn takke nook de grond in gezet. flink wat water erbij en wat konijnenkeutels als mest erbij (ik heb toch genoeg konijnenkeutels :) ) heb het vande zomer ook een paar keer geprobeert maar toen sloeg het niet goed aan.

Maar de aanhouder wind. Ik rijd vaker langs knotwilgen en heb ook standaard ee nsnoeischaar in mijn autoliggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd de aanhouder wint Sef!

Ik ben benieuwd of de takken biji ons aan gaan slaan :)

Betreft die konijnenkeutels --> Bas doet regelmatig het afval (konijnenkeutels met houtskorrels & hooi) wat uit het hok komt onderspaaien in de tuin.

Ideaal! zo heb je gratis "voeding" voor in de tuin ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij had er hier iemand de paastakken te veel :P er groeien hier in de buurt geen wilgen maar ik zag op eens een hele hoop van die takken in de bosjes liggen :P dus daar waren mijn nijntjes natuurlijk blij mee (behalve Speedy, die denkt dat is vreemd dus dat hoef ik niet :P )

Er staat wel ergens in de buurt ong. 1 km verder een treurwilg... maar die geeft toch geen gekrulde takken..:he:

of snap deze stadsmus (en nichtje van het tuincentrum er weer niks van:$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .