Ga naar inhoud

Vlamen met oogproblemen, myx? Slechte gezondheid hangoorkonijn?


Sascha

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb een mailtje terug ontvangen:

Hallo

Het is jammer dat je het niet op het moment heb gevraagd dat je er was

Maar niet alle vlaamse reuzen hebben het !

Er is een ram binnen gebracht door de dierenambulance deze krijg 2 keer daags zalf

Maar dit wil niet overgaan ik ga morgen bellen met de dierenabulance wat ze er nu verder mee willen

want zijn derde oog lid gaat gewoon niet weg voor zijn ogen

Ik denk dat hij ook verder niet goed is dus moeten hun maar bepalen wat er met hem moet gebeuren

Dan is er nog een voedster die zit momenteel vast in een hok ook zij heeft soms last van haar ogen

die wordt dan schoon gemaakt en gezalft , het lijkt wel of het een kwal is die bij de grote rassen vaker voor komt

de zwart /bruine hangoor is niet naar de dierenarts geweest

Ze heeft een gezwel maar zo is ze binnen gebracht met haar zusje samen

deze loopt er ook nog deze 2 franse hangoren zijn 7 jaar ongeveer

die mogen hun oude dag bij ons uitlopen

maar er lopen 3 vlaamse en 2 franse en dan nog 4 kleiner konijnen die zover ik weet niks hebben

Maar het is niet zo dat voor dit soort dingen gelijk een dierenarts in geschakeld wordt ,veel dingen hebben op de kinderboerderij zoals oogzalf enz

Maar ik ben 2 dagen vrij geweest dus zal morgen even kijken en de loslopende konijn zie je ook niet altijd omdat ze overal kunnen zitten

Maar mocht je weer een keer er zijn en wat zien zou zeggen meld het maar hoor geen enkel probleem

mvg fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is al heel wat. Goed dat ze het zelf in de gaten houden maar ik zou als ik jou was ook af en toe gaan kijken, desnoods zelf een DA bellen, die willen vaak konijnen uit een kinderboerderij gratis behandelen.

Wel goed van je dat je gelijk actie hebt ondernomen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je ze niet zeggen dat als het alleen ontstoken ogen zijn en ze geen onnodige DA kosten willen maken dat ze de ogen ook met handwarme melk kunnen behandelen iplaats van met afgekookt water... de goede bacterien die in melk zitten vechten namelijk tegen de slechte bacterien waardoor de oogjes sneller helen en water spoelt het alleen maar en dat heeft dus niet heel veel zin.... dit is een tip aan iedereen met dit soort problmen!!

heb het zelf ook gedaan eerst met afgekookt water en toen ik hoorde over de melk ging het indderdaad een stuk beter dan zie je tenminste binnen 3 dagen verschil en bij water bleef het constant het zelfde...

Vertel dit vooral door aan iedereen die dit soort promblemen heeft we kunnen hier vast veel dieren en in dit geval konijnen mee helpen..:mdr:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kwaal die bij grote rassen meer voorkomt ???????????

Heb meer dan 38 grote konijnen geen enkele heeft hier last van !!!!!

Rare uitleg vind ik .

Die ene heeft wel precies een spekoog en dat is een erfelijke factor. Het is het derde ooglid dat zichtbaar blijft. Normaal worden ze daarop uitgeselecteerd.

Volgens mij hebben ze meer dan een serieuze ontsteking en dan helpt een zalfje niet hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag ook al dat het geen Fransoosjes zijn.. Ze hebben 1 Fransoos en die is echt een slag groter.. Maar deze (Meisner) was volgens mij ook behoorlijk dun..

Melk..?? Nog nooit van gehoord trouwens :P

Bovendien denk ik niet dat het veel zin heeft om dat te adviseren omdat ze toch wel doen wat ze zelf willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo

Ik ben de gene die over de dieren gaat op deze kinderboerderij !

Ik vind het nog steeds jammer dat deze mevr niet gelijk op iemand is afgegaan

Ik zal vertellen hoe het is gegaan met de konijnen

De vlaamse reus is een konijn dat was gevonden opstraat en was binnengebracht door de dierenambulance

Hij is 2 weken behandeld toen nog maals naar een dierenarts geweest

weer kregen we zalf mee !

toen ben ik zelf gaan bellen met onze veearts omdat ik het vermoeden had dat hij een aandoening heeft dat cherry eye heet

Die is ook nog langs geweest en vermoeden het zelfde we hebben toen besloten de vlaam en de hangoor te laten inslapen

Ik wist al van de tip van warme melk even goed leuk te lezen

Ik weet dat je niet iedereen blij kan maken maar we proberen voor onze dieren zo goed mogelijk te zorgen

Om iedereen uit de droom te helpen nee dierenartsen doen niks gratis voor de kinderboerderij

Als u zegt dat het geen franse hangoren zijn geloof ik dat

Ik kwam hier achter door dat ik op zoek was naar info over iets anders

Ik zelf ga zelfs als ik op een kinderboerderij kom waar ik iets zie wat in mijn ogen niet klopt ook altijd vragen hoe het zit

Als je dierenleed of verwaarlozing ziet in jou ogen is er altijd nog de dierenbescherming die je in kan schakelen

M.v.g fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .