Ga naar inhoud

onsteking achterpoot


poeki

Aanbevolen berichten

Hi.Een maand geleden een gedumpt dwergkonijntje gered uit het park.Hij loopt hier vrij rond in de tuin en kan zelf naar binnen.Leuk beestje.Een week geleden kreeg hij last van zijn achterpoot,gebruikte het niet meer.Naar dierenarts.Diagnose onsteking aan elleboog gewricht.Heb nu carprofendruppels,moet 2xdaags gedurende 4 dagen oraal 0.5ml toedienen.Op de bijsluiter staat 7 dagen.DA was zeer kort en had haast,weinig info,wel 45 euro betaald.Konijntje eet goed en heeft er ogenschijnlijk geen last van.Graag wat meer info.Dank poeki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is je da aan de diagnose ontsteking gekomen, welke reden gaf hij op?

Dikte van voetje, bloedonderzoek? Het kan natuurlijk heel goed een ontsteking zijn maar dan vindt ik het gek dat je alleen carprofen heb mee gekregen en geen antibiotica.

Weet je waarom dit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi bedankt voor reacties.Da heeft pootje gechecked,was niets gebroken,ook heeft hij geen zwelling.Oorzaak onsteking zei ze waarschijnlijk overbelasting.Die carprofendruppels zijn toch ook onstekingsremmers?.Nu speelde ze wel veel in de tuin,veel rennen en waarschijnlijk heeft ze in een kleine kooi gezeten want ze moest helemaal wennen aan de ruimte.Enfin ik zal weleens bellen naar haar.Ze houd het pootje een beetje van de grond.Nagels zijn ok.Nu heb ik hem vrij veel wortels gegeven en bruin brood.(ook buren gooide wortels naar hem)Heb nu science brokken en geef weinig brood of wortel meer.Eet geen hooi.Alle advies welkom.Poeki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je de achtergrond van je konijntje niet kent zou het wel eens kunnen zijn dat je hier te maken hebt met een konijn dat heel zijn leven al op draad gehouden is. Een draadkooi zoals ze bij slachtkonijnen gebruiken. Konijnen doen daar heel gemakkelijk letsels door op. Dat kan gaan van afwijkingen aan de gewrichten of pezen tot serieuze absesen.

Ik denk dat het konijntje door nu vaste grond onder zijn of haar voetjes te voelen ook moet leren wat dat dat juist is en hoe het nu moet stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .