Ga naar inhoud

konijn ziek?


mageremelk

Aanbevolen berichten

ik weet niet wat ik moet doen :'( :'( Mijn moeder wil niet en zegt dat het niet zo heel erg is en dat hij het nog wel kan volhouden tot dinsdag, IK MOET NAAR DE DA , maar m'n vader vind het ook al geen spoedgeval. begrijp me niet verkeerd, ik doe echt alles om m'n knijn vandaag bij de da te krijgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik geloof je ook heus wel hoor! En vind het ook heel vervelend dat je ouders niet bijdragen aan de verantwoording. Ik weet zo geen 'tips' om je ouders te overtuigen, sorry. Behalve dan net zolang doordrammen tot ze inzien dat het wel spoed is. Desnoods laat je ze dit topic lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in iedergeval wel heel fijn dat je nijn geen diaree meer heeft, en dat ie eet en drinkt is ook goed alleen dat wil niet alles zeggen dat t dan heel goed met hem gaat..

t verharen vind ik ook heel raar in deze tijd.

mischien is t iets om de da te bellen en uit te leggen wat er met je nijn is? mischien kan hij jou tips en/of advies geven wat je t beste zou kunnen doen..

en een da bellen kan nooit geen kwaad.

heel veel succes ermee en ik hoop dat je nijn snel opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, mijn familie woond ver weg en mijn vrienden zijn op vakantie of weg.... maar kun je ook telefonisch iets vragen aan een DA?? dat zou echt fijn zijn, en anders ga ik gewoon dinsdag, ik weet dat het niet het beste is maarja...

Tuurlijk kan dat, daar is een DA voor, desnoods bel je de spoedlijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zijn jullie met z'n allen over bezig ????????? Een konijn verliest in de winter geen haar ?????????????

Ik geloof even mijn eigen oren niet.......op de meeste tentoonstellingen worden op het moment minder konijnen ingeschreven en weten jullie waarom ??????????

OMDAT DE KONIJNEN OP HET MOMENT TE HARD IN DE RUI ZIJN.

Dit meisje heeft een oud konijn. Voor oude konijnen is deze rui een heel moeilijke periode omdat ze dan zwakker zijn. Ze gaan serieus krabben want hebben overal jeuk. Eten zelfs per ongeluk met hun voeding of hun hooi haar mee wat bij sommige konijnen tot verstopping kan leiden en daardoor of door de jeuk gaan ze beginnen rollen. (Wat doet je hond als hij jeuk heeft ?) Inderdaad ga langs bij een dierenarts hij kan voelen of hij toevallig niet met een haarbal zit in zijn darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reusje, nogal een vreemde reactie, vind je niet?

Wij raden namelijk ook aan dat topicstarter naar de DA moet met het konijn, dus ik begrijp je aanvallende reactie niet zo?

Daarnaast had het konijn ook diarree, en was het verharen, jeuk en rollen niet het enige waar ze zich zorgen over maakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel ik vond het nogal raar dat hier gezegd werd dat rui alleen in de zomer was:whistle2:

Ik val niet aan hoor ik was alleen serieus geschrokken door zoveel onwetendheid.

Diarree heel raar komt ook voor bij een verstopte haarbal. De waterige onlasting gaat zich een wegzoeken via de darmwand is heel pijnlijk en zelfs dodelijk omdat er zich wondjes voordoen in de darm.

Dus daarom zei ik ga naar de dierenarst en vertel vooral van het overvloedig ruien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben naar de D.A geweeest met me nijntje, en gelukkig, er was niks aan de hand!. Konijnen verliezen ''wel'' haar in de winter (bedankt reusje) dat had de dierenarts ook gezegd. Verder is hij niet ziek, maar het is ouderdom. Hij heeft nog een injectie gehad met vitamine b. maar verder gaat het al beter met hem.

bedankt voor jullie reacties:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die traanogen dan?

Toch vind ik het nogal makkelijk om dit af te schuiven op ouderdom... Ik geloof je wel hoor, Reusje, maar ik denk dat dit konijn zeker heel erg goed in de gaten gehouden moet worden.

Overigens was er helemaal niet 'zoveel onwetendheid', iedereen heeft heel goede tips gegeven, maar ik vind niet dat je van onwetendheid kunt spreken als iemand niet komt met het feit dat een konijn haar verliest in de winter (wat ik overigens ook nog nooit gezien of gehoord heb, dus ik wist dat ook niet).

En iedereen heeft de tip gegeven om naar de DA te gaan, en da's het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .