Ga naar inhoud

BDK's ...


webwiper

Aanbevolen berichten

Onze twee rakkers wonen al dik een jaar buiten :

Bo : NHD ex-ram van 2,5 jaar (kleine 2 kg)

Be : NHD voedster van 1,5 jaar (1,7 kg)

Beiden zijn speels, nieuwsgierig, levendig, nog nooit echt ziek geweest ...

Twee weken geleden merkte ik veel BDK's op in het hok (vastgekoekt op de plaatsen waar ze veel zaten, moest die nacht gebeurd zijn). Bij controle had Bo plakpoep (voor het eerst in twee jaar). Meteen mooi gereinigd en het ganse hok geschuurd. Voeding geminderd en het leek beter te gaan. Hij is op heden nog steeds proper.

Wel valt het me op dat ik, bij het dagelijks verversen van het ganse hok, toch af en toe een heel klein hoopje BDK's vind (een zestal keuteltjes of zo). De overige keutels in de toiletten zijn prima van vorm, ze plassen ook goed.

Aan de voeding is niks aangepast :

's morgens : een grote protie groenvoer (vijftal soorten : 1 stam witlof, paar bladeren witlofloof, wat wortelloof, paar takjes selder, twee bladen boerenkool, ...) + kruidenhooi met wortel + af en toe een tak om op te knagen met blad (wilg, druivelaar, ...)

's avonds : idem groen als 's morgens + hooi + 60 gr biks voor beide

Moet ik mij zorgen maken om die keuteltjes (want dat doe ik nu wel). Beiden zijn gezond, levendig, vrolijk, hebben heel veel beweging, ... Kortom, er valt niks op aan te merken. Waarom zou Bo af en toe een BDK trosje achterlaten ?

Ik maak me waarschijnlijk teveel zorgen, maar toch ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke biks krijgen ze?

Zijn ze toevallig al eens ontwormd?

Ze krijgen al hun ganse leven standaard biks. In totaal gaat het om zo'n 3,7 kg konijn (2 samen) en ze krijgen 60 gr / dag.

Ze zijn nog nooit ontwormd, nu, er is ook niks te merken aan de keutels.

De bdk's zijn ook heel gering (af en toe een heel klein hoopje), dus vermoed ik niet dat er een diepgaand probleem is ? Zou dit met de leeftijd te maken kunnen hebben ? (Bo is toch al 2,5 jaar) Misschien verwerkt hij de grote hoeveelheid groen niet zo goed meer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg het omdat ik dacht dat ik het verkeerd begreep... Je bent hier al even actief dus ik ging er van uit dat je wel wist dat konijnen véél ouder kunnen worden.

2,5 jaar is nog hartstikke jong... Dus van ouderdom is nog lang geen sprake...

Er moet dus iets anders aan de hand zijn. Misschien een keertje ontwormen voor de zekerheid? (kan sowieso geen kwaad om dat 1x per jaar te doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .