Ga naar inhoud

jong konijn en biks


tries

Aanbevolen berichten

Oké, ik weet dat het al een aantal keren is aangekaart, maar ik heb toch een vraag over het onbeperkt voeren van biks bij jonge konijnen.

Ik heb nu sinds ruim een week een jonge nhd ram van 5mnd en vlg week krijgen we jonge nhd voedster van 8wk. (worden nog niet gekoppeld, over een paar weken pas..).

Ik heb al meerdere keren gelezen dat ze tot 7mnd onbeperkt biks mogen. Maar mijn vraag is, si dat nu écht onbeperkt?

Na wat kleine gewenningsprobleempjes van Lopje (de ram) mbt het merk biks, hij at nml alleen zijn oude voer er tussenuit en mijn biks niet, eet hij nu gewoon de biks die ik hem geef. Dat is Hope Farms supertrio.

Van de fokker begreep ik dat hij eigenlijk al de volwassen hoeveelheid kreeg (ong 50gr., tomatenpurreeblikje) en hooi, geen groenvoer. Dit kreeg hij 1x per dag.

Maar hij is dus pas 5mnd. en mag vlg mij dus onbeperkt, toch??

Nou wil ik dat dus wel gaan doen (deed het nog niet:$, maar tot gisteren had hij het ook niet gedaan), maar ik heb het gevoel dat ik zijn bakje kan blijven bijvullen dan. Hij valt er nu bijna op aan (of heeft de schat echt honger......hij heeft wel voortdurend hooi tot zijn beschikking)

Loop je dan ook niet het risico dat hij geen hooi meer gaat eten en zijn blindedarmkeutels niet meer opeet?

Onbeperkt biks is dus altijd een gevuld bakje?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en ik mijn nijn goed kan voeden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .