Ga naar inhoud

castratie


Urkel

Aanbevolen berichten

Hallo!

en weer genoeg vragen voor mij om vast in te verdiepen!

volgende week vrijdag is Urkie aan de beurt voor castratie, ik lees van alles over handdoeken, binnen houden, 2 dagen of (tot) 5 dagen, snuggledingus.

Weet iemand hier een topic waar dit allemaal makkelijk na te lezen is? heb geprobeerd met de zoekfunctie, maar hoeveel topics je dan wel niet krijgt.... daar is geen beginnen aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/castratie-en/of-sterilisatie-bij-konijnen.html

Hier staat al een hoop

Snuggledingus:lol: Inderdaad op handdoeken zetten als hij gecastreerd is. na 2 weken kan hij weer op gewoon bodembedekking. verder het hooi in een ruif doen zodat dit niet aan de wond prikt. Ik zou hem 3/4 dagen binnen houden en een kruik erneer leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken pas op bodembedekking? :s

Gewoon de wond goed in de gaten houden, opletten de eerste dagen dat er geen nabloedingen zijn en onverwachte sprongen worden gemaakt. Vaak kunnen ze met een dag of 5 al weer gewoon op bodembedekking als alles er goed uitziet.

Zorg ervoor dat je ook wat spullen in huis hebt om eventueel dwangvoeding te geven, het telefoonnummer van de DA in de buurt hebt en meerdere malen per dag even kunt checken of alles in orde is, vooral bij de eerste 24 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2 weken pas op bodembedekking? :s

Gewoon de wond goed in de gaten houden, opletten de eerste dagen dat er geen nabloedingen zijn en onverwachte sprongen worden gemaakt. Vaak kunnen ze met een dag of 5 al weer gewoon op bodembedekking als alles er goed uitziet.

Zorg ervoor dat je ook wat spullen in huis hebt om eventueel dwangvoeding te geven, het telefoonnummer van de DA in de buurt hebt en meerdere malen per dag even kunt checken of alles in orde is, vooral bij de eerste 24 uur.

Sorry ik bedoelde 1 week. Ik zat in de war met het 2 weken nog vruchtbaar zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie link!!! heb alles gelezen, merk dat ik gewoon goed van vertrouwen ben en dat ik niet eens gevraagd heb aan de dierenarts van hoeveel konijnen per jaar of welke pijnstillers. Ik mag toch aan nemen dat hij/zij er voor geleerd heeft, en anders laat zien bekwaam te zijn door zich in te lezen voor zijn castratie!

als alles goed gaat horen jullie het wel :) ik ga iig wel vragen als ik hem ga halen of ik 1 van die pijnstillers mag hebben die hier genoemd worden...

dat van die dwangvoeding, wat voor vloeibaars ga je hem dan geven met die injectie spuit. ik zal iig voor zorgen dat we allebei thuis zijn, gelukkig heb ik een afspraak op een vrijdag kunnen maken, en speciaal niets gepland dat weekend zodat we hem alle aandacht kunnen geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo!!!!

Gelukkig alles goed gegaan!!! urkel was lekker dronken gister avond :) was wel zielig...

Liet ons nog erg schrikken, hij zat nog in zijn transport kooi, op een handdoekie, zat mijn meisje hem te aaien, maar hij gaf ineens geen kick meer. zat stil, hoofdje naar beneden. Ik kwam gelijk even kijken, duwde tegen zijn koppie, geen reactie, iets harder duwtje, nog steeds geen reactie, toen de por des levens met een flinke duw. En daar wastie weer, mijn meisje was al helemaal bang en weggelopen dattie het niet gehaald had!

Nu eettie maar mondjes maat hooi, en een beetje water, hij is wel redelijk actief dus ik maak me voorlopig nog geen zorgen dattie het slecht heeft! we voeren hem af en toe hooi en stro... zijn andijvie hoeftie niet, net als zijn biks. zullen zo eens kijken of dattie na zijn avonturen buiten al wat meer trek heeft gekregen! zullen ook heel even naar zijn wondje kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .